Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2005 - 14:33 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

sony str db 790 ?

er her nogle der har erfaring med dette apperat fra sony

kan man lægge navn i på indgangene så det vises i displayet ?

hvad er forskellen på 790 og 795 ?

hvor kan den skaffes billigst dvs omkring 2500 ( model 790 )
Avatar billede agentorange Nybegynder
07. marts 2005 - 21:50 #1
STR DB790 er en ganske fornuftig reciever i den prisklasse.

Forskellen mellem 790 og 795 er:

790 er en 6 kanals 100W
795 er en 7 kanals 100W

Men ellers er forskellen meget lille..Specifikationerne er faktisk ens
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2005 - 23:02 #2
hvad ved du ellers om den , jeg skal kun bruge 5.1 og dts
Avatar billede agentorange Nybegynder
08. marts 2005 - 23:08 #3
Forskellen er så vidt jeg husker også, at du på 795 har mulighed for at skifte mellem A/B, men jeg er ikke helt sikker

Men forskellen er meget lille..Har du "kun" brug for 5.1 og DTS, hvilket de fleste jo kun har, er 790 alt rigeligt...

Good luck :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 00:11 #4
fint

hved du hvem der har den til en rimelig pris
Avatar billede agentorange Nybegynder
10. marts 2005 - 19:38 #5
Det afhænger i høj grad af, om du vil købe den i en butik eller online..De bedste priser opnår du naturligvis online, men service er som regel også meget begrænset..

Priserne i butikkerne, hvadenten det er Fona, Electric City eller Expert, er som regel meget lig hinanden..
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 18:37 #6
merlin og electronic world i kolding har ikke flere og elgiganten har den ikke

prisen i de 2 første butikker var 2495
Avatar billede agentorange Nybegynder
13. marts 2005 - 23:59 #7
Okay...Det lyder meget rigtigt

Men det fleste vælger at købe 497 eller 597 modellen, som koster henholdsvis 2499 og 2999. Så jeg tror det er derfor, du har svært ved at finde den i butikkerne
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2005 - 00:21 #8
de har givet mig tilbudet at jeg kan få en str db 795 nummeret større  for samme pris men har den samme antal lysleder ind/udgange ?

skal jeg tage imod tilbuddet prisen er 2499

findes der en side hvor man kan sammenligne de 2 modeller ?
Avatar billede agentorange Nybegynder
16. marts 2005 - 21:03 #9
Nu synes jeg personligt ikke, at 2499,- er nogen herregård for en reciever..

Både en 790 og 795 er en ok forstærker, men så heller ikke mere..

Hvis du har besluttet dig for, at det er i det prisleje du vil købe, synes jeg du skal slå til

www.hifi4all.dk er generelt en god og saglig side, hvis man vil læse tests af produkter..men jeg ved ikke om de har testet lige præcis disse modeller
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2005 - 16:57 #10
2495 er en spec pris jeg har fået på 795 da 790 ikke kan skaffes mere i electronic world, normal prisen er en del højere .

www.recordere.dk der er flere der har den og siger god for den