Avatar billede quibbler Nybegynder
07. marts 2005 - 12:04 Der er 9 kommentarer

hovedmenu forsvinder

Jævnligt så sker det at hovedmenuen er forsvundet ned under linien, når jeg starter C5 op.Så skal jeg køre rullegardinet ned for at finde menulinien. C5 er indstillet til at vise hovedmenuen ved start, og jeg bruger træstruktur.Jeg har under normal brug hovedmenuen i et vindue i højre side af skærmen i en størrelse på ca 1/3 af skærmbilledet. Det er galt ved flere af vores brugere, det sker også ved brugere der bruger gitter. Er der andre der har oplevet dette? kan man gøre noget ved det, eller er det noget man skal lære at leve med :-(
Avatar billede pct Nybegynder
07. marts 2005 - 12:39 #1
Vi oplevede det regelmæssigt med de tidligere versioner. Med ver. 3, har jeg set det en enkelt gang. Per :o)
Avatar billede quibbler Nybegynder
07. marts 2005 - 12:56 #2
Det er version 3. med sp2 vi afventer installering af sp3 pga problemer med nogle tilretninger
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2005 - 13:20 #3
I stedet for at du finder menuen, bør du kunne bruge "Slet brugerrettelser" (Ctrl-F9) efter opstart. Men det løser nok ikke problemet permanent.
Avatar billede quibbler Nybegynder
07. marts 2005 - 14:57 #4
Det er forsøgt, men problemet vender tilbage igen, og folk mister deres brugerrettelser
Avatar billede metzsch Nybegynder
08. marts 2005 - 20:36 #5
Vores C5 SP3 gør det samme, men jeg syntes at have lagt mærke til at det kun er hvis den bliver lukket mens den er minimeret.
Avatar billede jolly91 Nybegynder
13. marts 2005 - 22:33 #6
Problemet kommer som oftest fordi brugeren har brugt minimerings og maksimeringsknapperne øverst til højre på skærmbillederne. Hvis brugeren i stedet for trækker menuerne større eller mindre sker det ikke så ofte.
Avatar billede quibbler Nybegynder
14. marts 2005 - 17:19 #7
Nej det sker ikke så ofte, men det sker. Desuden vil jeg ikke rende rundt og opdrage på den måde hver gang vi får nye medarbejdere.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. marts 2005 - 21:24 #8
Det er et begynderproblem, og skal løses med undervisning. Det er en slem uskik at smide menuer og åbne skærmbilleder i bunden, for så at åbne flere, når man har glemt at de ligger der.
Avatar billede jolly91 Nybegynder
16. marts 2005 - 21:57 #9
Opdragelse af brugere er eneste vej til et fungernede økonomisystem.