Avatar billede boettern Nybegynder
06. marts 2005 - 14:22 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

installation af windows xp

hej
Jeg har et kæmpe problem, jeg er igang med at installere xp på en kollega's pc han's xp originalt så det på plads. mit problem er under insatllationen er der nogle dll. filer der ikke vil med den skrvar at man kan trykke enter for at prøve igen og og esc. for at skippe fil og nogle gange er jeg nødt til at skippe dem, men det bliver ved med at fejl melde og jeg har haft hd. i min pc og der er ikke nogle problemer med at inst. hans xp.. det jeg har gjort er:  prøvet flere forskellige hd. uden resultat, skiftet alle kabler uden resultat, skiftet ram uden resultat, skiftet cd drev uden resultat, prøvet at installere min xp. uden resultat.... nu er jeg løbet tør for ide´r og ber derfor om et par gode råd????? tror selv det måske er et bios/hardware problem men kan ikke løse det
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 14:23 #1
det er sandsynligvis rammen i hans maskine der er probelmer med
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 14:24 #2
du kan prøve at køre det dette program (memtest86)

http://www.memtest86.com/

det kan teste rammen, og se om der er fejl
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 14:25 #3
ellers kan du alternativt prøve rammen fra din maskine og skifte den ud mad hans - hvis det altså er den samme ram maskinerne bruger. det er den hurtige måde at tjekke om det er rammen den er gal med.
Avatar billede boettern Nybegynder
06. marts 2005 - 14:27 #4
Det er ikke de samme ram han kører pc133 og jeg kører ddr ram kan man bruge programmet uden at have noget styre program
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 14:34 #5
det vi ljeg mene, der er en god forklaring. Du downloader en fil, som laver en bootdisk (vær opmærksom på at du ikke kan læse filerne på disken i windows) herefter booter du på disken, og kører memtesten. Der er så et sted på skærmen hvor der står antal errors og hvis den er over 0, så er der noget galt med rammen.
Avatar billede koldborg Nybegynder
06. marts 2005 - 14:38 #6
Har selv haft samme problem ,trode det var min sprit nye xp pro ,men det var mine ram som ikke hade det så godt, smed to nye blokker i og så var problem løst.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2005 - 14:56 #7
Alternativt kunne du formatere harddisken med parametret /u/s altså format c: /u/s herefter kopierer du mappen i386 fra din WinXP cd over på drevet, du kopierer filen smartdrv.exe ind i roden, genstarter maskinen uden cd, går ind i mappen i386 og starter installationen med kommandoen winnt
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 15:10 #8
det hjælper vel bare ikke, hvis det er rammen der er røget.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2005 - 15:18 #9
Næ men du skriver jo selv at i har prøvet at skifte ram og du få en ny indgangslinie idet installationen nu ikke skal foregå fra CD-drev
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 15:29 #10
nej rammen har ikke været forsøgt skiftet ud. Jeg har anbefalet en test af rammen, og evt en udskiftning :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2005 - 15:41 #11
"prøvet flere forskellige hd. uden resultat, skiftet alle kabler uden resultat, skiftet ram uden resultat, skiftet cd drev uden resultat"