Avatar billede minipod Nybegynder
06. marts 2005 - 08:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere dele internetforbindelse

Jeg har to pc'er, der er forbundet med ethernet. Den ene pc har hidtil kunnet gå på internettet via den anden pc. Men pludselig kan det ikke lade sig gøre mere. Men jeg kan godt hente filer fra den ene pc til den anden. Hvad i alverden kan være gået galt?
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 09:56 #1
dine oplysninger er lidt sparsomme :)
hænger de på samme router? er den ene pløkket ind direkte og deler internetforbindelsen ud til den anden? Jeg er ikke sikker jeg kan hjælpe dig, men andre er sikkert også nysgerrige!
Avatar billede minipod Nybegynder
06. marts 2005 - 22:30 #2
Altså: Den ene er forbundet via trådløst netværk til vores bredbånd. Den anden er forbundet via et ethernetkabel. Der er ingen problemer med at overføre dokumenter etc.
Avatar billede ebe Praktikant
07. marts 2005 - 07:13 #3
er der nogen af dem som kan komme på nettet? vhis ikke, prøv i første omgang at slukke for routeren og begge computere, genstart så routeren, når den er startet op starter du computerne. åben en kommandoprompt i dem begge og skriv ipconfig /all. kig efter, om de har routeren som standardgateway og om begge har en ip som ligger i routerens område for at se om de har modtaget en ip fra routeren.
skal på arbejde nu.... øv :(
Avatar billede minipod Nybegynder
10. september 2005 - 20:09 #4
Reinstallerede Xp og så virkede det...