Avatar billede as_roma Nybegynder
05. marts 2005 - 21:48 Der er 4 kommentarer

Min computer vil ikke starte

jeg købte for en uge siden en barbone(shuttle SN95G5), og en amd 939 3200+, og i dag lukkede den lige pludselig ned, og jeg kan ikke tænde den igen, det hjælper ikke at clear cmos, har prøvet at skifte ram, grafikkort, harddisk og cd-rom drev, men intet hjælper bundkortets lampe lyser som den skal når der er sat strøm til, men den vil bare ikke tænde, hvis jeg holder start knappen inde et lille stykke tider slukker lampen, og trykker jeg så på start knappen, starter alle blæser lige for et kort sekund, og slukekr derefter igen med det samme, hvad kan der være galt??? den højeste temperatur jeg har set CPUen have er 44 graders cencius.
Avatar billede duzens Nybegynder
05. marts 2005 - 21:54 #1
Lyder som enten er den er faulty, at det er en direkte fejl på chippen, i det tilfælde skal producenten erstatte den 100%. Men hvis det er overheat problem kan det være du lige har smidt nogle 1000 i vasken.

Mit råd ville være at tage CPU'en ud og se om der er nogle direkte fysiske skader på, sætte en anden CPU i, og se om det vil starte.
Avatar billede as_roma Nybegynder
05. marts 2005 - 22:39 #2
jeg vil bare gerne vide om det er cpu eller mobo der er noget galt med det er købt 2 forskellige steder...

jeg sad bare og surfede på nettet da det skete, det kan da næppe gøre den for varm, når jeg har haft siddet og spillet Need for speed underground 2 et godt stykke tid her forleden, der skete der ikke noget. desuden så burde den da bare have lukket hvis den bliver for varm
Avatar billede gl.k. Nybegynder
06. marts 2005 - 00:30 #3
Prøv med en anden PSU også..
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 00:34 #4
problemet har været her før næsten identisk men bare med en bærbar... her tændte blæserne ikke på noget tidspunkt og selv om der var lys på motherboardet var det altså brændt sammen.

Behøver det ikke nødvendigvis, at være her, men kan ikke se hvorfor den skulle være din CPU når dens temperatur har været fin hele tiden. Jeg tror ikke det er din PSU når det lykkes dig at få blæserne i gang en gang imellem.. hvis det er så prøv at tage strømmen fra dine cdrom drev og se om det hjælper..
Tvivler jeg på.