Avatar billede mcflaco Nybegynder
05. marts 2005 - 16:45 Der er 8 kommentarer

Formater min hd i bios/dos

Er der en der lige gidder og skrive en lille guide til at formater sin hd i bios/dos
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
05. marts 2005 - 16:54 #1
Hvis du skal installere WinXP - så sæt din bios til at starte op fra CD - så smider du WinXP cd'en i drevet - så formater den selv hvis du vælger det :)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2005 - 17:04 #2
Her er et link du kan bruge

http://fromsej.dk/html/fdisk.html
Avatar billede mcflaco Nybegynder
05. marts 2005 - 17:08 #3
NEJ! i skal bare fortælle hvordan man total formater sin hd så der ikke ligger en eneste fil på den hd
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
05. marts 2005 - 17:14 #4
flaco - så skal du bruge ibtages løsning
LÆS linket og download bootdisketten.

Hvis du ikke vil have NOGEN folk skal kunne læse hvad der står på din harddisk (ja det er muligt selvom den er formateret) så skal du til at formatere 8-10 gange før det er HELT væk (ellers skal du formatere den 1 gang - overskrive HELE harddisken den med en masse tekstfiler og derefter formatere igen)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. marts 2005 - 17:20 #5
www.killdisk.com !!!
(Opretter BOOTable diskette som gør det hele for dig...)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. marts 2005 - 18:24 #6
Killdisk -  Ja OK, men husk, at hvis det er følsomme date, som ikke skal kunne
genskabes, skal freeware-programmet køres 7 gange ford, freeware versionen kun
giver mulighed for 1 overskrivning af gangen. Og en advarsel, hvis man har mere
end 1 HD, skal man passe på, den ikke sletter begge HD. Det hændte for mig.
Nu bruger jeg Acronis Drive cleancer. Den er ikke freeware, men tilgengæld er
den meget effektiv. Den giver mulighed for ikke bare forskellige antal overskriv-
ninger, men også forskellige metoder, hvor der ikke bare skrives 1 eller 0, men
forskellige overskrivninger, som Bruce Schneier, US DOD, Peter Gutmann m.f.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. marts 2005 - 07:42 #7
Hmmm... blev du klogerer ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. august 2005 - 22:38 #8
Øhhh - er denne stadig aktuel ???