Avatar billede irma_n1 Novice
05. marts 2005 - 13:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

kabel med dansk stik

Jeg har købt en acer bærbar i malaysia og med den har jeg nu en størmadapter der har en malaysis stik. Jeg kunne godt tænke mig at erstatte denne med en dansk, dvs. købe den kabel der går fra adapter til computeren, med ved ikke helt hvor man kan købe sådan noget. Er der nogen der har forslag?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2005 - 13:59 #1
Kan du ikke bare bruge et adapter til stikket?

hvad med Volt - kører den 110 Volt el. 220 Volt ?
Avatar billede the_email Nybegynder
05. marts 2005 - 14:00 #2
Det kommer an på hvilken spænding de kører med på lysnettet i Malaysia.
Hvis de kører med 230 volt som i Danmark, skal du bare klippe stikket af den og sætte et nyt på, som kan fåes i Jem og Fix, Silvan, sågar Føtex, tror jeg.
Hvis de ikke kører med 230 volt i Malaysia, skal du sandsynligvis have dig en ny adapter som omformer de 230 volt som er i det danske lysnet til hvad din bærbare nu skal have af spænding.

/EmailFX
Avatar billede irma_n1 Novice
05. marts 2005 - 14:02 #3
ahh...på adapteren står det input 100-240V 50-60Hz.

Jeg har en adapter i forvejen som kom med computeren og jeg har set at adaptere er rimelig dyre så jeg ønsker bare at erstatte kablen med det malaysiske stik. Men problemet er at den stik i adapteren har 3 huller, så det er svært at finde en kabel der passe til den.
Avatar billede remaal Nybegynder
05. marts 2005 - 14:31 #4
Hvis der står 100-240v 50-60Hz skifter du bare stikproppen ud med en ny med 3 ben. Farverne i kablet vil typisk være Grøn/gul som er jord, Blå som er Nul, og Brun som er Fase, det er lige til at montere i en ny stikprop.
Avatar billede irma_n1 Novice
05. marts 2005 - 16:48 #5
ramaal-mener du at jeg skal klippe den malaysiske stik af kablet og sætte en alm. dansk på
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
05. marts 2005 - 18:31 #6
Der bruges 220-240V i Malaysia
Avatar billede remaal Nybegynder
06. marts 2005 - 20:22 #7
ja!
Avatar billede irma_n1 Novice
06. marts 2005 - 20:23 #8
oki..mange tak