Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 13:39 Der er 34 kommentarer

ms.dos

Har et problem... Mit computer er helt tosset :o) jeg kan ikke engang går ind på mit start side, ej heller søge noget. Lige så snart jeg kommer ind på det forsvinder de og skærmet bliver bare sort. Hvad kan grundet være???
Den skriver at den er inde i ms.dos.. og jeg kan heller ikke download noget..
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 13:39 #1
Download hijackthis herfra
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller herfra
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmer og vælge den første mulighed (At scanne og lave en log).
Loggen skulle gerne komme frem på din skærm når den er færdig. Marker alle linjer og kopir Dem herind så ser jeg på Dem. Du skal endelig ikke selv begynde, at fikse noget.
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 13:43 #2
Ja..problemmet er at jeg ikke kan logge ind, for lige så snart jeg tænder for comeren bliver den sort..jeg skriver fra en anden comer..
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 13:44 #3
ahh okay troede kun det var i IE det skete. Har du prøvet i fejlsikret tilstand? det er nemlig nok
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 13:44 #4
Tryk F8 før windows loader så kan du vælge fejlsikret tilstand
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 13:45 #5
Viser den "starter XP" under opstarten ?

Har du nogen disketter i diskettedrevet ?

Kan du komme i fejlsikret tilstand ?
(tryk F8 under opstarten)
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 13:49 #6
Hvad skal jeg så bagefter. Nu viser den bare sort skærm??
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 13:50 #7
Det lyder meget som om du bliver nød til at overveje en repair hvis du er xp bruger..

http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 13:51 #8
Når den er klaret smide en hijackthis log ind med det samme.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2005 - 13:53 #9
ellenje>
1. feedback på spørgsmål du er blevet stillet
2. skriv hvem du henvender dig til (for at gøre det nemmere for folk at vide hvad du snakker om)
3. Husk at beskrive dit problem så nøjagtigt som muligt + hvad du selv har prøvet :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 14:02 #10
Helt enig med John !!

Skal vi lige prøve at få nogle flere oplysninger før vi gør mere ?

Hvilket styresystem kører du ?

Er der nogen cdrom'er i drevet eller disketter i diskettedrevet ?

Prøv at beskrive opstarten... hvad ser du på skærmen osv.

I øjeblikket gætter vi !!
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 14:13 #11
til john: Packard Bell som er købt uden cd, men med smart restore. Styresystemmet er window xp. jeg kan ikke køre restore fordi den går ind i ms dos. håber de hjælper lidt :o)
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 14:14 #12
Går restore ind i msdos? Den burde starte når du genstarter... ved du hvad BIOS er? og hvis ja er dit cdrom drev sat til primary boot device?
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 14:22 #13
Ja.. i bios står der atapi cd-rom driver og jeg kan ikke gøre noget med det..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 14:26 #14
Prøv nu lige at besvare mine spørgsmål:

Er der nogen cdrom'er i drevet eller disketter i diskettedrevet ?

Prøv at beskrive opstarten... hvad ser du på skærmen osv.

Og især hvad står der i det dosbillede ?
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 14:37 #15
okii..ja der er cdrom men købt uden cd til, den køre på smart restore. dvs. hvis man skal genstarten til fabriksnye indstillinger skal man prøve smart restore. Og når jeg starter op er der en sort skærm hvor der står Warning! you`re in danger!  og bagefter kommer der Error # 317-microsoft windows sercurity warning og under den står der your windows is corrupted with spyware virus. you must pathch your pc urgently to protect your system. private info is accessed by ports:-8080  -3128
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 14:41 #16
Hvis jeg læser det korrekt, så er det når du starter op på restore cdrom'en.

Hvad sker der så når du starter almindeligt op ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 14:42 #17
Rettelse: Det er når du starter op i Smart Restore du får dette på skærmen.

Hvad sker der når du starter almindeligt op ?
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 14:45 #18
smart restore er uden cd-rom den ligger inde i computeren. når jeg starter op kommer der jo den sorte skærm op med de ovennævnte ord...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 14:47 #19
Ok, så tror jeg jeg har billedet.

Har du adgang til startknappen ?
Det lyder nemlig som en infektion som har lagt en webside på dit skrivebord, og det er den du kan se.

Hvis det er den, kan du fjerne den således:

Klik start | indstillinger | kontrolpanel | skærm.
Klik fanebladet skrivebord.
Klik knappen tilpas skrivebordet.
Klik fanebladet web.
Hvis der står nogen websider i den hvide boks, så marker dem og klik slet.
Klik ok
Vælg nu en anden baggrund og klik anvend og ok.
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 14:47 #20
Så midt i det hele kommer start siden et kort øjeblik frem og forsvinder igen, så kommer den sorte skærm med den ord igen
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 14:52 #21
Og der kommer hele tiden en browser der hedder hotoffers.info og den er ikke til at fjerne..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 14:55 #22
Har du adgang til startknappen og bundlinien ?
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 14:56 #23
Ja jeg har
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 15:00 #24
Nu fik jeg fjernet den der stå i den hvide boks og fik en anden baggrund, men jeg fik ikke fjernet hotoffers.info
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 15:03 #25
Ok, fint *s*

En anden ting du kan/skal gøre er at højreklikke bundlinien og vælge jobliste. Her klikker du fanebladet processer og finder alle de processer der hedder iexplore. Dem skal du højreklikke en efter en og vælge afslut proces.

Det burde afslutte de websider der popper op i hovedet på dig. De vil stadig poppe op men du kan måske få så meget ro at du kan få downloadet HiJackThis og få lavet en log, så vi kan se hvad vi er oppe imod.

Direkte download link til HiJackThis er dette:
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Klik start | kør og kopier det direkte downloadlink derind, så burde du kunne få HiJackThis ned. Du kan evt tage loggen ud på en diskette og sende den fra den anden computer.
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 15:45 #26
Når jeg kører HijackThis er det eneste der kommer frem. EO-HKCU\Software\Microsoft\Internet Explore\Main,Start Page=http://www.hotoffers.info/024/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 15:46 #27
Ok, det sker nogle gange. Prøv denne ældre version, der ikke er så nærtagende:

http://www.fbeej.dk/Programmer/hijackthis.exe
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 16:03 #28
Den du anbefaler har jeg allerede og når jeg kører den er det eneste resultat jeg får er det samme som den ovennævnte 15:45:10.. Er der mulighed for man kan ringe til et eller andet og få hjælp til det?? så kan man måske bedre forstå hinanden :o)
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 16:16 #29
Skal vi tage den besværlige vej og får dig til at skrive ned hvad der står i processer når du trykker ctrl+alt+delete? ser sådan ud. eller kan du ikke se den?
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 16:24 #30
Når jeg kører HijackThis - v1.98.2 efter at have stoppet alle iexplore i windows jobliste er det eneste resultat i loggen RO-HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.hotoffers.info/024/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 17:03 #31
Prøv dette.

Klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.
I det sorte billede skriv:
tasklist
og tryk enter. Får du noget i stil med dette:

Procesnavn                  PID Sessionsnavn    Session#    Huk.-brug
========================= ====== ================ ======== ============
System Idle Process            0 Console                0        16 KB
System                        4 Console                0      244 KB
smss.exe                    616 Console                0      372 KB
csrss.exe                    676 Console                0    4.548 KB
winlogon.exe                700 Console                0    1.076 KB
services.exe                744 Console                0    4.044 KB
....

Hvis du gør kan vi bruge det program til at se hvad du har kørende.

Sæt en diskette i diskettedrevet og skriv:
tasklist > a:\tasklist.log
og tryk enter.

Den laver nu en log på disketten som du kan kopiere herind.

Stadig i det sorte billede skriver du:
echo 127.0.0.1 localhost > %windir%\system32\drivers\etc\hosts
og trykker enter.

Prøv nu at starte hijackthis og se om den nu vil skrive lidt mere.

Kopier loggen fra a:\tasklist.log herind sammen med hijackthis loggen, hvis det lykkedes at få den lavet.

(Jeg er nok først online sent iaften, blot så du ved det)
Avatar billede ellenje Nybegynder
05. marts 2005 - 21:51 #32
Stadig uden held. Er det samme. Kan ikke komme videre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 22:51 #33
Du er nødt til at skrive lidt mere, så vi kan finde ud af hvad der ikke virkede og hvordan vi kommer videre. Jo flere oplysninger du skriver jo større er chancerne for at vi kan finde en løsning på problemet.

Hvad gik galt ?
Virkede tasklist ikke ?

Kan du komme i fejlsikret tilstand ?
For at komme i fejlsikret tilstand skal du trykke F8 under opstarten, lige efter at den har talt ram op og vælge Fejlsikret tilstand i den menu der kommer. Se om du kan køre HiJackThis og få lavet en log.
Avatar billede ellenje Nybegynder
06. marts 2005 - 16:26 #34
Hej alle

Tak for hjælpen. Vi gav op...forsat god søndag