Avatar billede dark. Nybegynder
05. marts 2005 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

slukke computer over remote desktop.

Jeg har en computer, med win XP, uden skærm som jeg connecter til via remote desktop. I startmenuen der hvor der normalt står "Turn off computer" står der, på den computer jeg connecter til, "Disconnect". Men hvordan kan man så slukke sin computer, eller lave en restart ?
Avatar billede dark. Nybegynder
05. marts 2005 - 12:34 #1
fandt selv løsning: Alt F4 :-)
Avatar billede clausgold Nybegynder
05. marts 2005 - 12:35 #2
der er formentlig også en knap der hedder "Windows security". her kan ganstartes osv.
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2005 - 12:35 #3
kør 'shutdown -s' kommandoen. Lav evt en batchfil der gør det, hvis du gerne vil kunne klikke på et ikon for at gøre det
Avatar billede clausgold Nybegynder
05. marts 2005 - 12:40 #4
Hvorfor lave en batchfil til noget der i forvejen er indbygget?
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 12:42 #5
fordi at knappen kan være fjernet med locale group policy, og derved kan man ikke bruge den funktion.
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2005 - 12:46 #6
Kommandoen 'shutdown -r' restarter maskinen.
Som clausgold beskriver, kan man også bruge taskmanageren til at køre disse funktioner. Den kan også fås frem ved at højreklikke på taskbar'en og vælge 'taskmanager' Dog er det tit mere brugevenligt med en lille genvej.