Avatar billede mike_t Nybegynder
22. april 1999 - 00:00 Der er 17 kommentarer

Tekst skal kun vises i dokument ikke på printer

Hvordan skrives en tekst i Word som kan ses på skærmen men ikke på udskriften. Det gælder ikke at koden for vis/skjul skal være aktiveret.
Avatar billede maja Nybegynder
22. april 1999 - 10:09 #1
En mulighed er at anvende kommentarer, men de kan kun ses når musen bevæges over dem. Er det meget tekst du ønsker vist?
Avatar billede mike_t Nybegynder
22. april 1999 - 10:19 #2
Teksten der skal skjules ligger synlig. Det er en form for hjælpetekst til brugerne af en skablon. Der ligger mange felkoder i dokumentet.
Avatar billede bkp Nybegynder
22. april 1999 - 10:38 #3
Jeg går ud fra at du bruger Word 97

Hvis dette er tilfældet kan du opbygge dit dokument med tekstbokse, du kan så gå til funktioner indstilliger, udskriv og fravælge tegneobjekter.
Avatar billede mike_t Nybegynder
22. april 1999 - 13:28 #4
Jeg bruger word 97.

Nej, fordi det jo er en indstilling der gælder for alle dokumenter. Det jeg gerne vil have er bare en tekst der ikke skrives ud.
Avatar billede thedude Nybegynder
22. april 1999 - 14:10 #5
så har du et problem..  ;o)
Avatar billede octavia Nybegynder
22. april 1999 - 18:16 #6
For mig at se er løsningen at lave en såkaldt "document template".

Det vil sige at de definerer en skabelon
med alle indstillinger, herunder den faste tekst du ønsker, skal fremstå når dokumentet vises på skærmen.

Definer teksten i tekstbokse som bkp har foreslået.

Når du har færdigdefineret skabelonen, gem da dokumentet som en template.

Hvis du ønsker denne template anvendt hver gang du vil have et nyt dokument
skal templaten navngives "normal".

Men jeg vil foreslå dig at læse mere om templates i Word's indbyggede help-funktion inden du giver dig i kast med dette. Jeg tror dette er løsningen for dig.
Avatar billede jespers Nybegynder
27. april 1999 - 07:41 #7
Du kan indsætte en "comment" (Insert-menu). Herved vises den skjulte text ganske vist ikke hele tiden, men kun når du bevæger curseren hen over den tekst du har tilknyttet din "comment".
I "Preferences" - "print" kan du bestemme om du ønsker at dine "comments" skal printes eller ej.
Iflg. Word-hjælp i min 98-udgave kan "comments" hede "annotations" i tidligere udgaver.
Avatar billede jbc Nybegynder
29. april 1999 - 12:14 #8
Du skal brug anmærkning istedet, det er langt enkelere. Du indsætter en anmærkning i indsæt-anmærkning, og når du så vil se dem vælger du blot vis-anmærkning. Det er en funktion man bruger ved korrekturlæsning af flere personer.
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 1999 - 11:18 #9
Kan måske hjælpe hvis du sender flere oplysninger til mig på
EDB-Hjelpen@sol.dk
Avatar billede eckstroem Nybegynder
03. juni 1999 - 10:14 #10
jeg har prøvet JBC funktion med anmærkning, det virker fint
Avatar billede chruker Nybegynder
09. juni 1999 - 02:45 #11
I er helt forkert på den :-)

- Marker teksten du vil skjule.
- Vælg "Formater"->"Skrifttype".
- Afkryds feltet skjult under effekter.

Voila! Teksten bliver ikke udskrevet, men ses fint på skærmen, uden man skal vælge vis koder.
Avatar billede jbc Nybegynder
09. juni 1999 - 09:01 #12
På min skærm fosvinder teksten både på skærm og udskrift, men ellers kunne det da være en god funktion.
Avatar billede chruker Nybegynder
10. juni 1999 - 02:31 #13
Hmm. Under "Funktioner"->"Indstillinger" og klik på fanen "Vis" kunne du afkrydse felt "Skjult". Derved får du vist den skjulte tekst på skærmen, men uden alle de andre skjulte tegn som der kom i mit andet forslag.
Avatar billede eckstroem Nybegynder
06. august 1999 - 10:27 #14
Hej Chrucker's 2 sidste anvisninger virker perfekt og burde gi' point.
Mike er denne opgave ikke løst ???
Avatar billede mike_t Nybegynder
29. august 2000 - 20:53 #15
hvordan får jeg tildelt chruker de 60 point
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. januar 2001 - 08:57 #16
Chruker skal bare svare på her, så har du en mulighed for at give point.
Avatar billede jb-bee Nybegynder
30. marts 2005 - 09:14 #17
Hvis man nu siger at denne tekst er skjult [Indtast Navn] og man så klikker på den og overskriver [Indtast Navn] med et reelt navn... så vil navnet stadigt være skjult, hvordan kan man ungå den effekt?