Avatar billede cass12 Nybegynder
04. marts 2005 - 20:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Webcam live.

Hey derude er der nogen der kender en asp kode til at gøre så man kan se live video via sit webcam.

FX hvis man er i udlandet og vil se om der har været indbrud, og så kører den hele tiden. Tror i har forstået, men forklare lige på en anden måde...

Det skal ikke være med billeder der skal opdateres, det skal være live video via dit webcam.

Den skal selvfølgelig lægges på min hp server.

Giver 190 point til ham der laver koden til mig eller ham der kender den.
Avatar billede putz Nybegynder
04. marts 2005 - 21:11 #1
Er du ude efter noget i den her retning ?: http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/livestream.html
Avatar billede putz Nybegynder
04. marts 2005 - 21:17 #2
Er det forøvrigt din egen server eller får du hostet "ude i byen" ?
Avatar billede cass12 Nybegynder
04. marts 2005 - 21:24 #3
ja det er lige præsis det jeg er ude efter.. kan du kode det til mig??

Jeg for hostet hos danhost.dk
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 11:25 #4
du skal bruge det program der fulgte med dit webcam, til at uploade billeder ex. hver 5. sekund til din webserver. På server laver du så en html side, der viser billedet, og refresher hvert 5. sekund.
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 11:28 #5
til at refreshe din side skriver du følgende i toppen af din html side:

<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5;URL=dinside.html">
</head>
Avatar billede cass12 Nybegynder
06. marts 2005 - 11:28 #6
ja har også prøvet, men så siger den det her.

http://www.web-gamez.dk/images/help.gif
http://www.web-gamez.dk/images/help1.gif

Prøv og kig på det.
Avatar billede cass12 Nybegynder
06. marts 2005 - 11:31 #7
I så fald ved jeg ikke hvordan man forbinder sit webcam program med sin server. Tror du at du kan hjælpe mig?
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 11:33 #8
hvilket program har du ?
Avatar billede cass12 Nybegynder
06. marts 2005 - 11:39 #9
Altså da jeg købte min webcam som er et "Logitech® QuickCam® Messenger™"

Fik jeg en cd med til at installere så webcam virker. Når men så går ind i det er der 3 muligheder man kan vælge imellem: Tag Billede, Optag Video, Transmitter direkte.

Så prøver jeg at trykke Transmitter direkte, men så siger den noget med proxyinstillinger.

Du kan eventuelt se nogen billeder af det her:

http://www.web-gamez.dk/images/help.gif
http://www.web-gamez.dk/images/help1.gif

Har ikke fået noget andet med! og i instruktionen står der bare hvordan man sætter kameraet til.
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 11:39 #10
hvordan er din opsætning i programmet? der skulle gerne være et sted hvor du definere dine ftp oplysninger, så programmet kan uploade billederne fra webcamet til dit webhotel.
Avatar billede cass12 Nybegynder
06. marts 2005 - 11:46 #11
Har du kigget på mine 2 billede link?

http://www.web-gamez.dk/images/help.gif
http://www.web-gamez.dk/images/help1.gif

På det sidste link kommer der noget hvor man kan forbinde, prøv lige og kig på det.
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 11:57 #12
yep, jeg har kigget på dem, men det er ikke de rdu skal sætte det op. Proxy er kun noget du bruger for at komme igennem en firewall.
Avatar billede cass12 Nybegynder
06. marts 2005 - 11:59 #13
oki... hvad skal jeg så gøre. Der er ikke andet i programmet.
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 12:07 #14
prøv at skriv til logitech supporten, jeg kender desværre ikke ImageStudio
Avatar billede cass12 Nybegynder
06. marts 2005 - 12:08 #15
ok Tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 12:12 #16
det var så lidt