Avatar billede dark-1 Nybegynder
04. marts 2005 - 19:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke indlæse Windows XP

Hej

Har en maskine som har kørt upåklageligt i et stykke tid...pludeselig sker dette: under et spil lukker computeren ned og genstarter. Der er så en masse programmer der ikke kan initialiseres og jeg kan ikke komme ind i genoprettelse. Så tænkte jeg "jeg formatterer den bare og så kører det nok igen". Men nej - nu kan jeg ikke installere windows XP igen...den kommer godt nok ind hvor der skal vælges hvilket drev og om det skal være ntfs eller fat32. Men under indlæsning af filer til harddisken kommer der en masse fejl om at flere forskellige filer ikke kunne indlæses?? Har prøvet med 2 forskellige XP cd´er og samme fejl. Det er altså ikke cd´en der er fejl på. Hvad kan det så være??
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. marts 2005 - 21:09 #1
Først, kan den starte op i fejlsikker tilstand ? ?

Fjern alle fysiske hard diske fra systemet, undtaget den der opfører sig mærkeligt
Kør en killdisk på den disk, som den ikke vil installere på. Hvis du har flere partitioner på denne disk, så vil killdisk også fjerne disse, så lav backup inden.

Killdisk fjerner alt hvad XP har skrevet på disken, og også i BOOT sektoren, som jeg tror du har rod i.

Derefter burde den kunne starte fra XP CD'en, og installere uden problemer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. marts 2005 - 21:31 #2
... også mit forslag med killdisk - kan sakses på www.killdisk.com
Avatar billede dark-1 Nybegynder
05. marts 2005 - 00:21 #3
jeg har prøvet at formattere så den kan ikke startes op i fejlsikret tilstand. Jeg vil nu prøve at køre en kill-disk og se om det hjælper....i hører nærmere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 00:32 #4
Det lyder som ramfejl når det er flere forskellige filer.
Test evt din ram med en diskette du kan hente her:
http://www.memtest86.com/

Eller hvis du har 2 blokke i, så tag den ene ud og prøv at installere igen. Går det galt så prøv med den anden.
Avatar billede dark-1 Nybegynder
05. marts 2005 - 00:49 #5
har desværre kun en blok i....men ser lige hvad jeg finder ud af med killdisk først. Det varer ret længe at køre den killdisk...ca 6 timer så lader den køre natten over
Avatar billede dark-1 Nybegynder
05. marts 2005 - 16:58 #6
killdisk hjalp ikke...har prøvet at pille grafikkort ud..sætte anden harddisk i..frakoble cd-brænder samt diskettedrev og intet hjælper. Mangler nu bare rammene samt processor..så ser vi.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. marts 2005 - 09:42 #7
Når du kører killdisk, så har du kun denne ene disk i systemet ? ? ?
Avatar billede dark-1 Nybegynder
08. marts 2005 - 23:36 #8
Rammene var problemet..satte ny blok i og så kørte det normalt igen. tonnybrandt får point, men takker til allesammen.... :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. marts 2005 - 23:37 #9
Ok, her kommer så et svar ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. marts 2005 - 00:04 #10
Takker for point :)