Avatar billede it-studerende Nybegynder
04. marts 2005 - 18:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation af sygate

Kan Sygate installeres uden et OS?
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. marts 2005 - 18:28 #1
Nej, så skal du nok have noget i retning af FreeSCO i stedet (mener jeg den hedder)
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. marts 2005 - 18:30 #2
Hent den gratis CD UltimateBootCD. Der ligger en firewall der kan køres uden OS.
www.ultimatebootcd.com
Avatar billede jensbchr Nybegynder
04. marts 2005 - 19:51 #3
Hvis pointen er at få en billig firewall, var en hardware firewall måske bedre;)
Avatar billede it-studerende Nybegynder
04. marts 2005 - 21:34 #4
Jeg vil ikke nødvendigvis ha' en billig firewall, men nu jeg når jeg har SyGate kan jeg jo lige så godt bruge den, men ville bare lige høre om jeg kunne undgå og skulle ha fat i et server OS.
Avatar billede it-studerende Nybegynder
04. marts 2005 - 21:54 #5
Kan SyGate bruges som firewall på et netværk?
Avatar billede jensbchr Nybegynder
05. marts 2005 - 16:01 #6
Sygate kan godt bruges som firewall til flere.
Og du behøver ikke have et server OS for at få det til at virke :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
05. marts 2005 - 16:32 #7
"Sygate" er ikke et enkelt produkt men en serie av forkjellige produkter, fra en personal utgave beregnet for en enkelt pc til enterprice systemer beregnet for store og omfattende nettverk. http://www.sygate.com/products/index.htm
http://www.sygate.com/solutions/datasheets/ds/Sygate-Secure-Enterprise-ds.pdf

Ingen av produktene fra Sygate kan i følge dokumentasjonen kjøre uten et operativsystem.

Hvis det eventuelt er snakk om Sygate Personal Firewall så er den vel ikkke beregnet for å kjøre som gateway firewall for et nettverk. Installerer man den på en moderne Windows platform, så skulle man tro et dette rent teknisk sett skulle kunne kjøre som firewall gateway for et lite nettverk, for eksempel, et hjemmedatanettverk. Dette har jeg dog ikke prøvd.

Skal man ha en hurtig og enkel PC firewall som inneholder operativsystem og det hele, så vil jeg anbefale Smoothwall. http://www.smoothwall.org
Avatar billede it-studerende Nybegynder
07. marts 2005 - 14:20 #8
langbein >> Hvilket vil du vurdere er det bedste produkt af de to?
Avatar billede langbein Nybegynder
07. marts 2005 - 18:12 #9
Hvilke to ? Hvis valget er enten en Sygate personal eller Smootwall som gateway firewall så hadde jeg uten tvil valgt Smoothwall som er gratis og som gjør denne jobben meget bra.
Avatar billede langbein Nybegynder
10. marts 2005 - 17:14 #10
Interesant. Kjente ikke til freesco, men ser den inneholder en hel del interesante funksjoner:  http://www.freesco.org/?L=overview

På den annen side, den ser ut til å være bygget over ikke helt ny firewallteknologi, etter som det ser ut til å dreie seg om en Linux 2.0.x kernel.

Har testet en annen variant av floppyfirewall typen som er ganske ok.
http://www.zelow.no/floppyfw/index.html
Denne er bygget over en av de nyeste 2.4.x kernels slik at den har innebygget de noenlunde nyeste firewallprinsipper.

Også Smotthwall er vel en 2.4.x firewall, men det er jo en langt større installasjon enn de to øvrige.