Avatar billede knagen7100 Novice
04. marts 2005 - 16:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Automatisk kørsel af script med IIS

Hejsa

Jeg har lavet et java script på en side, der får siden til at reloade hver 5 min.
Kan jeg få IIS til at køre det script automatisk uden selv at køre siden i en browser.
Jeg har hørt at man kan få nogle web hoteller til at køre et script på sin side på et bestemt tidspunkt så burde man vel også at kunne få sin lokale IIS til at køre det.
Avatar billede putz Nybegynder
04. marts 2005 - 18:52 #1
Hvis det kun er lokalt på din maskine, kan du jo lave det på en simpel måde med windows indbyggede opgavestyring.
Vælg kontrol panel - planlagte opgaver og planlæg ny opgave.
Definér i guiden hvad det er der skal køres hver 5 min. og vupti du har lidt automatik.
Avatar billede knagen7100 Novice
04. marts 2005 - 18:58 #2
Hvordan skal jeg vælge i guiden når den spørger efter program?? IIE eller Internet Explore og hvor angiver jeg hvilken fil der skal køres??
Avatar billede putz Nybegynder
04. marts 2005 - 19:01 #3
Du skal bare klikke på gennemse og finde den fil du gerne vil have kørt på det pågældende tidspunkt - er det en jeg går ud fra at dit javascript er at finde på en html side!
Avatar billede knagen7100 Novice
04. marts 2005 - 19:23 #4
Det virker ikke. Jeg får en fejlbesked når jeg afslutter guiden.

Den nye opgave er blevet oprettet men den vil ikke blive kørt da der ikke er angivet nogen kontooplysninger.....................................
Avatar billede putz Nybegynder
04. marts 2005 - 19:45 #5
hvilken fil er det præcist du skal have kørt?
Avatar billede putz Nybegynder
04. marts 2005 - 19:46 #6
eller med andre ord hvad er det den skal gøre?
Avatar billede putz Nybegynder
04. marts 2005 - 20:06 #7
Prøv at oprette en genvej til den fil du vil have kørt og vælg den i din opgave. (Husk at indtaste dit brugernavn og password i selve opgaven)
Hvis du har indstillet din maskine til at åbne html filer i internet explorer vil den blive kørt automatisk. Hvis du så får den kørt kan du i bunden af din fil sætte den til at lukke for browseren igen.
Avatar billede knagen7100 Novice
04. marts 2005 - 21:47 #8
Jeg har prøvet at oprette en genvej til filen, men det virker stadig ikke.

Der er en PHP side jeg skal have til at køre. Siden henter SNMP oplysninger fra en router og gemmer dem i en database.
På siden er der et Java Script der får siden til at reloade automatisk.

Forøvrigt åbner PHP siden jo ikke IE når jeg dobbelt klikker på filen, den skal åbnes med IE og http://localhost/........php
Avatar billede knagen7100 Novice
17. marts 2005 - 17:03 #9
Lukketid