Avatar billede dark. Nybegynder
04. marts 2005 - 14:07 Der er 8 kommentarer

Indsætte en blok i en ikke-åben tegning vha VBA

Normalt når jeg indsætter en block vha vba har jeg min .dwg fil åben. Men nu har jeg brug for at definere blokkene i én fil og indsætte dem i en anden. dvs jeg har to dwg filer: blocks.dwg og tegning.dwg
Kan man på nogen som helst måde indsætte en block i en ikke-åben dwg fil og i givet fald hvordan ?
Avatar billede dla Praktikant
04. marts 2005 - 14:15 #1
Nu ved jeg ikke lige hvad din opgave er, men jeg ville indsætte den som x-ref, så er det jo altid den sidste udgave der ligger der når man åbner tegningen.
Avatar billede dark. Nybegynder
04. marts 2005 - 14:18 #2
Jeg skal bygge en ting i tegning.dwg som består af blokke som jeg har tænkt mig at tegne og gemme i blocks.dwg
Avatar billede dla Praktikant
04. marts 2005 - 14:20 #3
Men hvorfor skal de sættes ind mens den er lukket?
Avatar billede dark. Nybegynder
04. marts 2005 - 14:24 #4
det ville se meget mere professionelt ud, så er man vel ikke nødt til først at åbne autoCAD før man genererer tegningen
Avatar billede dla Praktikant
04. marts 2005 - 14:42 #5
Jeg synes vba er vanskeligt sammen med Autocad, men kan du ikke indsætte dem VedÅbning?
Avatar billede dark. Nybegynder
05. marts 2005 - 12:30 #6
Jeg fandt noget kode på en nyhedsgrupper jeg tror jeg kan bruge.
Men jeg har faktisk et andet lille problem. Når jeg definerer en block i AutoCAD så bliver den block ved med at være der selvom jeg sletter selve figuren som jeg definerede til at være blocken. Efterhånden har min fil så vokset til omkring 20 MB, og det tror jeg kan være fordi at der ligger en masse gamle blokke som jeg ikke bruger mere. Mit spørgsmål er så: hvordan sletter man gamle blokke, som jeg ikke skal bruge igen, så man er sikker på at de ikke optager unødig plads
Avatar billede dla Praktikant
07. marts 2005 - 08:37 #7
Purge
Avatar billede dla Praktikant
07. marts 2005 - 08:39 #8
Du skal altid purge en tegning når du er færdig, det sletter alt der ikke er i brug mere. Du skal slette helt i bund, dvs. indtil der ikke er mere at purge. Alternativt kan du sætte flueben i "Purge nested items", så tager den det hele på en gang.