Avatar billede hellstern Nybegynder
26. marts 2001 - 13:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tekstfil ind i Navision 3.5X

Jeg har bruge for hjælp til import af data til Navision. Jeg har fået til opgave at overføre en tekstfil, der kommer fra noget stregkode læsning, til Navision. Det er en flad tekst fil der skal indlæses i Navision. Det sker i dag ve dat filen printes ud og derefter indtastes. Det er på Navision 3.5X Er der nogen der kan hjælpe mig i gang?
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
29. marts 2001 - 16:09 #1
Generelt - Design - Indlæsninger.
Avatar billede janvogt Praktikant
03. april 2001 - 00:46 #2
Brug Import-guiden i Excel til at omdanne din tekstfil til en kommasepareret fil eller lignende, som er noget nemmere at arbejde med for Navision end en tekstfil.

Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
06. april 2001 - 12:33 #3
Du kan godt lave en rapport (som man plejer at bruge til udskrifter) som indlæser fra en tekstfil og skriver i de databaser som ligger i Navision systemmet. Det er det du mener ikke sandt ?  Er du god til at bruge rapport generatoren ?
Avatar billede hellstern Nybegynder
06. april 2001 - 13:21 #4
Hej
Jeg har prøvet med Generelt - Design - Indlæsning Det er sikkert det rigtige sted men jeg kan ikke finde rundt.
Jeg er ikke nogen ørn til Navision og heller ikke ekspert i rapport generatoren, så lidt mere hjælp og evt. et eksempel ville være til en stor hjælp.
Tue
Avatar billede hellstern Nybegynder
06. april 2001 - 13:22 #5
Hej alle
Det var en fejl at jeg fik accepteret svaret fra - janvogt - kan man trække dette tilbage ???
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
06. april 2001 - 13:25 #6
Jeg ser lige hvornår jeg får tid
Avatar billede janvogt Praktikant
06. april 2001 - 13:28 #7
Jeg kan give dig 500 point tilbage!
Eneste ulempe er, at de tæller på Top10 listen for os begge.
Avatar billede hellstern Nybegynder
06. april 2001 - 13:35 #8
Hej
Der er vel ikke noget at gøre ved top10 listen.
Filen er i et veldifineret format, problemet er at få den ind i Navision
Tue