Avatar billede crazylip Nybegynder
26. marts 2001 - 12:16 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Lydkort med optisk udgang??

Er det muligt at få et lydkort med optisk udgang?
Jeg har et live lydkort, men mener ikke der er digital/optisk udgang!
Avatar billede manon Nybegynder
26. marts 2001 - 12:19 #1
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 12:22 #2
Du kan også, med Live!, få en drivebay ligesom den Manon henviser til. Finder lige links.
Avatar billede manon Nybegynder
26. marts 2001 - 12:23 #3
Avatar billede crazylip Nybegynder
26. marts 2001 - 12:23 #4
damn det er dyrt!!
findes der ikke noget billigere?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 12:24 #5
Avatar billede crazylip Nybegynder
26. marts 2001 - 12:27 #6
hvad koster de der livedrives?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 12:29 #7
Uhm... fandt en pris på 1699 Hong Kong Dollars... *G*

Få fat i din lokale PC-pusher og hør hvad han kan få dem hjem til. Kunne ikke finde nogen sælgere på edbpriser.dk.
Avatar billede crazylip Nybegynder
26. marts 2001 - 12:32 #8
hmm kunne hellere ikke finde noget på www.edbpriser.dk
Men hvis jeg køber et live 5.1, så er der vel optisk udgang i frontpanelet?
Avatar billede manon Nybegynder
26. marts 2001 - 12:32 #9
Prøv at finde en der sælger en af de her 2 lydkort:
Videologic SonicVortex2
Aureal Vortex2 lydkort
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 12:33 #10
\" Live! Drive is available as an individual upgrade kit, or bundled with the new Sound Blaster Live! card model CT4760 (collectively branded as \'Sound Blaster Live! Platinum\')\"

Står der på det link jeg har angivet. På edbpriser.dk står Platinum itl 1899 kr. Såeh... det er vist priser. Men det er så også inkl. et Live!-kort. :o)
Avatar billede crazylip Nybegynder
26. marts 2001 - 12:37 #11
hmm jeg kan se det bliver en dyr fornøjelse at opgradere til platinum 5.1, så jeg venter nok lige til jeg får nogle flere penge på kontoen!
Avatar billede makse Nybegynder
26. marts 2001 - 12:38 #12
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. marts 2001 - 13:28 #13
Ja, som makse siger kan man købe nogle udvidelseskort til dit Live! kort! Så kan du både få optisk ind og ud! Den koster \"kun\" 259!
Hvis du ikke kan bruge det kan jeg sælge dig et billigt Aureal Vortex 2 kort med optisk udgang :-)
Avatar billede mj Nybegynder
04. april 2001 - 02:47 #14
Verden er uretfærdig, hva\' ?? - Jeg har et fuldt operativt LIVE 5.1 kort med optisk udgang i frontpanel, og jeg aner ikke hvad det er.....
Er der ikke en eller anden der kan forbarme sig over mig og belære mig ???

Michael
Avatar billede crazylip Nybegynder
04. april 2001 - 09:46 #15
Med optisk udgang, kan du kopiere musik, lyd billede i digital kvalitet!
F.eks hvis du har en mini-disk, kan du overføre lyden fra cd\'en til minidisken uden kvalitets tab, altså sammen lydniveau og dynamik som på den originale cd!!!
Det kræver et optisk kabel til minimum 200kr som kan overføre lyden.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. april 2001 - 09:50 #16
crazylip:> Optiske kabler kan da fås billigere end 200kr! Desuden følger de med til de fleste bærbare md-optagere/afspillere.