Avatar billede tavklit Nybegynder
03. marts 2005 - 20:17 Der er 14 kommentarer

trådløs internetforbindelse

Hej,

jeg har netop erhvervet mig en Linksys wrt54G. Jeg har sat den op så den er kablet med en stationær - der er ingen problemer. Men min bærbare skal køre wireless, og den kan ikke komme på Internettet; der er forbindelse til netværket og hastigheden er fin, men Internettet virker altså ikke. Jeg kører PPPoE, og har sat WEP op. Desuden virkede det en kort overgang lige da jeg havde installeret. Jeg er jo nok kommet til at ændre et eller andet, men hvad? Kan nogen mon hjælpe?
Avatar billede hr_flick Nybegynder
03. marts 2005 - 20:43 #1
Hvis det er en af de routere som du har fået igennem TDC, så er det det mere end sandsynligt at det er routeren der er problemer med.
Jeg blev bedt om at hjælpe nogle venner med at installere deres router, som de fik gennem TDC i forbindelse med et internetabonnement. De bad mig om at hjælpe fordi flere af deres venner havde fået samme løsning og alle havde haft problemer.
Og ganske rigtigt - der var problemer. Efter flere forsøg og flere samtaler med TDC support blev den nye router dømt defekt og en ny ville blive tilsendt.
Den næste router drillede lige til at starte med - men kom så efterfølgende til at virke.
Så måske problemet lå på centralen.

Men for at komme med et løsningsforslag: Prøv at ringe til support på din løsning.
Avatar billede tavklit Nybegynder
03. marts 2005 - 20:58 #2
det er nu ikke en jeg har fået fra TDC... Det virker i øvrigt fint når jeg kabler den bærbare - det er kun trådløst at der er brok...
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2005 - 21:06 #3
ja det er rigtigt at du kan få problemer.

Du har vel sat din Router til at klare PPPoE opkaldet for dig ikke? hvis nej så er det det du skal gøre. også fjerne den opkaldsforbindelse du har lavet på din bærbar.
Avatar billede tavklit Nybegynder
03. marts 2005 - 21:41 #4
øhh, tror jeg jeg har gjort. Er i tvivl hvad du mener med min opkaldsforbindelse på den bærbare?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. marts 2005 - 21:46 #5
Har du sat noget trådløst sikkerhed op? WEP, WPA eller MAC filter?
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2005 - 21:58 #6
ja har du ikke oprettet sådan en pppoe forbindelse på din bærbar, for elelrs ville den jo ikke kunne komme på når du sat den direkte på.
Avatar billede tavklit Nybegynder
03. marts 2005 - 22:03 #7
har sat WEP op (som beskrevet ovenfor...) jeg har ikke sat en PPPoE forbindelse op på min bærbare. Skal jeg da det? Den snakker vel bare med routeren?..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2005 - 10:45 #8
Har du sat SSID op på kortet?
Avatar billede tavklit Nybegynder
06. marts 2005 - 19:57 #9
hvad er SSID og hvad mener du med kortet?
Avatar billede kenp Novice
06. marts 2005 - 20:15 #10
Du skal ikke sætte en ppoe forbindelse op på din computer hvsi du har sat det op i din router.
Avatar billede tavklit Nybegynder
06. marts 2005 - 21:03 #11
tak, Ken P - det mente jeg da nok. Er spilleme blevet helt forvirret... Det er mærkeligt at der er forskel på trådløs og trådet forbindelse...
Avatar billede kenp Novice
06. marts 2005 - 21:31 #12
Det beviser bare at det er noget i den trådløse opsætning som er forkert.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. marts 2005 - 07:24 #13
Routeren sender noget der hedder SSID. Hvis dette ikke er korretk sat op i den bærbare kan den ikke komme på nettet, selv om at WEP er sat korrekt op. På linksys er SSID som standart "linksys".

Brug Stumbler til at finde ud af hvilket SSID dit netværk er sat op til: http://stumbler.net/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. marts 2005 - 07:25 #14
Det kunne være rart om du kunne fortælle lidt mere om opsætningen af den bærbare og den trådløse del af routeren. Det vil gøre det lidt lettere at hjælpe.