Avatar billede the_champ Nybegynder
03. marts 2005 - 14:39 Der er 4 kommentarer

indbygget grafikkort i bundkortet

Jeg skal ha en ny pc og jeg har set mig varm på denne cpu
Celeron-D Prescott 345, 3.06GHz, S478

og dette bundkort
Asus P4P800-VM, i865G, FSB800, DDR3200

Jeg er dog i tvivl om grafikkortet. Der er et Intel Extreme Graphics 2 med i bundkortet, men det rækker vel ikke særligt langt??(jeg arbejder mest med grafik, men pc'en skal også gerne kunne spille langt de fleste spil uden de store problemer). Hvis jeg vælger at købe et grafikkort ved siden af, vil det så ikke være bedre med et bundkort hvor der ikke er indbygget grafikkort??Hvis i skulle vælge en støjsvag køler(gerne fra shg) hvilken ville i så vælge
Avatar billede hldc Nybegynder
03. marts 2005 - 14:52 #1
Avatar billede hmann Nybegynder
03. marts 2005 - 15:06 #2
så vidt jeg kan se kører den CPU kun 533 MHz på bussen (eller er jeg galt på den?) og du får derfor intet ud af at bundkortet kører FSB800..

og hvorfor købe en Celeron hvis du skal spille? har den ikke alt for lav cache?

fra Intel:
The Intel Celeron D processor family expands Intel's processor family into the value-priced PC market segment. Celeron D processors provide the value that offers the customer the capability to affordably get onto the Internet, and use educational programs, home-office software, and productivity applications.

-altså det er en processor beregnet til markedet for folk der forholdsvis billigt ønsker at komme på nettet og bruge let software..

hvis du køber en ny maskine for at spille skal du nok kigge på en Pentium 4 istedet
Avatar billede evex Nybegynder
03. marts 2005 - 20:29 #3
Ellers find en AMD processor de er som regel de bedste til spil.. Intel pentium er bedre til ensformige ting..  og køb et grafikkort ved siden af. Kan kun betale sig, for et grafikkort i bundkortet bruger dine ram til det istedet, det vil sige at den bliver langsom hvis du spiller et krævende spil
Avatar billede re-flex Nybegynder
03. marts 2005 - 21:42 #4
Hvis du vil have Intel, skal du ikke købe Celeron. Køb Pentium 4 istedet for. For det første, fordi du kan udnytte FSB'en rigtigt, og for det andet fordi de køre noget bedre, når det kommer til mere krævende applikationer.

Jeg købte en Intel Pentium 4 Prescott 2.8GHz og et Asus P4C800-E Deluxe bundkort. Og det kører perfekt. Har aldrig haft problemer med den konfiguration. Det er klippestabilt.

Dog vil jeg anbefale dig at se på mulighederne med AMD 64 CPU'er. Et AMD 64 system koster nogenlunde det samme som et Pentium 4 system, og så er der jo den fordel, at det køre 64 bit istedet for 32.

Windows har netop meldt ud at Windows XP 64 Edition udkommer i løbet af 4 uger. Og applikationer skrevet til 64 bit CPU'er ville køre omkring 32% hurtigere. 32 bit applikationer, ville køre ca. 1-5% hurtigere, men i nogle tilfælde op til 3+% hurtigere.

Intel systemer er stadig gode, og hvilket system der er bedst er ikke til at sige. Det kommer også an på hvem man er. Jeg er selv gammel AMD tilhænger, men ville prøve Intel da jeg ikke syntedes at AMD var kommet med noget nyt og spændende. Det var før AMD 64 til at købe for almindelige penge. Og jeg må sige at jeg er fuldt ud tilfreds med Intel.

Hvis du vil kunne køre spil, uden problemer skal du have et "rigtigt" grafikkort. Ikke et som er onboard. Men det er ligemeget om der sidder et onboard i forvejen. Dette kort slås bare fra i BIOS. Så om der er et onboard kort i forvejen er ligemeget.