Avatar billede w2k3user Nybegynder
03. marts 2005 - 12:10 Der er 8 kommentarer

Printserver "falder i søvn"

Min server fungere også som printserver, men det virker som om denne del af serveren "falder i søvn", del vil sige resten af serveren virker fint; domæne-controller, fileserver etc. Efter genstart af serveren virker printserveren igen for på ny at falde i søvn igen efter lidt tid. Der er ingen fejlmeddelser og det er både klienter og serveren selv der ikke kan printe. Kan nogen hjælpe med en forklaring?
Det har virket fint indtil for en uge. Derefter begyndte problemet. Serveren er selvfølgelig virus og spywarefri.
Forbindelsen til printeren er gennem en printserver indbygget i min SMC router.
Der er tale om en Win2003 Standard.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. marts 2005 - 12:56 #1
Virker det at stoppe og starte printservicen ?

Kig også efter om der evt ligger noget og driller inde i spool folderen. Hvis printspooleren tager fat i en ødelagt fil, kan den jo godt crashe eller stå og cykle rundt uden at komme videre.
Avatar billede pempem Nybegynder
03. marts 2005 - 20:22 #2
Mit bud er, at fejlen sker i din router/printserver. Prøv eventuelt at teste det ved at komme uden om din printserver i routeren. Lav en printer direkte til IP adressen på printeren,  fra server og test det her.
Avatar billede w2k3user Nybegynder
03. marts 2005 - 22:08 #3
Hvis jeg stopper printservicen og derefter starter denne igen så køre printeren, så det er nok spooleren der er en fejl.... Hvordan finder man den?
Avatar billede w2k3user Nybegynder
03. marts 2005 - 22:17 #4
pempem: Hvordan gør man det? Der er jo ikke netkort i printeren så den er forbundet til routeren via af et paralel kabel
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
03. marts 2005 - 22:21 #5
går din printer ikke bare i dvale? så du selv skal trykke på den for a tstarte den igen?
Avatar billede w2k3user Nybegynder
03. marts 2005 - 22:26 #6
Nej det har virket selv om printeren gik i dvale
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. marts 2005 - 23:39 #7
Prøv at fortælle om der ligger noget inde under denne sti, når printeren ikke har noget at lave:
C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS
Avatar billede pempem Nybegynder
05. marts 2005 - 16:33 #8
Du kunne jo prøve at sætted den direkte på en maskine og share den ud. Så bare holde øje med om problemet opstår igen. Lad mig lige vide, hvis du ikke har mulighed for at få den på en maskine