Avatar billede jones_net Nybegynder
03. marts 2005 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside til redigering i AD

Hejsa

I firmaet har vi 2 domæner med hver deres AD, hvor det ene er hedder EKSTERN, og bliver brugt til eksterne kontakter, gæster og servere, som kan ses fra ydersiden af FW. Der er kun meldt servere ind i dette AD, altså ingen workstations.

Nogle af brugerne i mit interne AD skal have mulighed for at lave ændringer i det eksterne AD's grupper og brugere.
Til dette kan jeg lave en MMC, men det kræver at brugerne har adminpacks på deres XP maskiner, eller at de har remote adgang til en server i EKSTERN domænet.
Findes der værktøjer, som allerede er lavet, som kan lave en MMC lignende webside (hostet på en server i EKSTERN), så brugerne kan gå denne vej, så det ikke længere er platformsafhængigt?
Eller skal jeg selv i gang med mit rustne VBS?

/J
Avatar billede morten_leth Nybegynder
03. marts 2005 - 15:28 #1
hmm... hvad skulle der være til hindre for at du laver et mmc snapin til dem, og sender ud til dem pr. mail... det kan man sagtens, så de bare skal dobbeltklikke på det, også har de AD.
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. marts 2005 - 21:16 #2
De skal have adgang til 2 domæner, hvor der kun er trust den ene vej - så de kan kun rette i 1 domæne - trustet holder dem væk fra det andet. Samtidigt skal de have installeret AdminPack på deres PC'ere, og det har de ikke som default (og det skal de heller ikke have).

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
23. juni 2005 - 10:03 #3
Lukker - uden løsning.

/J