Avatar billede nielst Nybegynder
03. marts 2005 - 00:26 Der er 4 kommentarer

Bliver jeg hacket?

Hej

Nogen der lige gider hjælpe mig, så jeg kan sove trygt ;-)

Jeg har længe haft problemer med at min trådløse router blev ved med at gå kold. I dag skete det igen at den frøs flere gange.
Tilfældigt gik jeg ind og kiggede i "incomming"-logfilen for routeren.
Noget af den kan ses her:
http://hjem.tele2adsl.dk/nillerjokke/port%20scanning.jpg

Er det én der forsøger at port scanne min ip-adresse eller hvad? Kan det være årsagen til at min router ofte går kold? Det er en Linksys BEFW11S4.

Min kammerat, som bruger mit netværk, fik følgende meddelelse forleden dag:
ZoneAlarm: I can hack your firewall at any time...

Synes ik helt jeg føler mig sikker!

Hackercheck.com siger at jeg er 100 % stealth.
Alle computere på mit netværk skulle være fri for virus og spy-ware.

På forhånd tak!
Avatar billede driis Nybegynder
03. marts 2005 - 00:45 #1
Jeg tror ikke det er en port-scan da den samme port går igen.
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2005 - 08:57 #2
Som driis skrive så er det ikke en portscan, men nærmere en Orm som forsøger at komme igennem.

Men jo det kan sagtes være det som får den til at gå kold.
Avatar billede nielst Nybegynder
03. marts 2005 - 14:22 #3
Oki doki. Tak for hjælpen!

Noget jeg kan gøre for at undgå at jeg skal ind og tænde og slukke min router hele tiden?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. marts 2005 - 17:00 #4
Der er ikke tale om en portscanning, men snare en eller anden fejlkonfigureret maskine der undsender pakker til dig og som dun router blokkere for.

Læs evt denne artikel
http://www.eksperten.dk/artikler/117

og lær at leve med den slags ting. Du bør reagere hvis du over en kortere periode scannes på især portene fra 20 til 1023 men også hvis du får mange forespørgsler på porte over 1023