Avatar billede djones Nybegynder
02. marts 2005 - 19:08 Der er 1 kommentar

Windows Kernel filter driver

Jeg vil lave et program der krypterer/dekrypterer alt data der skrives til/læses fra harddisk(ene), transparent for brugeren.
Dvs kile mit program ind mellem win og harddiskene, hvilket betyder at det skal være en kernel driver jeg skal have gang i...

Har forsøgt at søge efter det både her på eksperten og google, dog uden at blive meget klogere...
Er der nogen der har forslag og/eller eksempler på hvordan dette kan gøres?

For en god ordens skyld skal det lige nævnes at jeg primært har gang i delphi, men det er tilsyneladende ikke muligt i delphi at lave en sådan driver. Så må man jo ty til andre metoder...
Avatar billede codecow Nybegynder
05. marts 2005 - 17:24 #1
Du skal have fat i "windows driver development kit". Sdk'et til driver udvikling er ikke frit tilgængeligt som f.eks windows sdk'et.

Bøgerne i kit'et beskriver hvorledes man udvikler drivere. Men det er ihvertfald for langhåret for mig :)

Mht. delphi, så er du nok nødt til at bruge C for at lave en driver.

Håber det giver lidt hints i den rigtige retning.

Mvh.
Henrik