Avatar billede schou Nybegynder
02. marts 2005 - 17:21 Der er 5 kommentarer

_width og _height på et dynamisk loaded Movieclip

Jeg skal bruge højden og bredden på et movieclip jeg har loaded med loadMovie:

movieHolder.loadMovie("image.jpg");

Men det ser ud til at "movieHolder" beholder den gamle højde/bredde?

Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det?

schou
Avatar billede barklund Nybegynder
02. marts 2005 - 17:26 #1
Jeg skulle da mene, at dens højde og bredde bliver nulstillet til at _xscale og _yscale er 100. Hvis du vil skalere den (ændre højde/bredde) skal du vente til den er færdigloadet - eller loade den ind i et movieclip i et movieclip og ændre størrelse på det yderste :)
Avatar billede schou Nybegynder
02. marts 2005 - 18:09 #2
hmm...nu har jeg siddet og prøvet lidt, men så vidt jeg kan se sker der faktisk det modsatte.
Fordi _x/_yscale ikke bliver nulstillet betyder det at hvis der før var et movieclip der var f.eks. 1x1, og jeg loader et .jpg ind i den, og prøver at skrive:
movieHolder._width = 38; vil .jpg blive 38 gange så stor.
Jeg har også prøvet at pakke movieHolder ind i et andet movieClip, men et movieclips indlejret i andet bevarer forholdet hvis det yderste bliver scalet.
Jeg har også prøvet at sætte scale til 100 efter at det er blevet loaded, men det ser ikke ud til at have nogen effekt.

schou
Avatar billede barklund Nybegynder
02. marts 2005 - 18:18 #3
Du skal stadig vente til, at dit billede er loadet, før du kan ændre størrelsen... Brug evt. moviecliploader - så har du bedre styr over, hvornår det er loadet eller ej.
Avatar billede schou Nybegynder
02. marts 2005 - 18:42 #4
jeg kan godt se at du har ret nu...det er fordi det ikke når at blive loaded.

Tak for hjælpen!

lav et svar så får du point...

schou
Avatar billede barklund Nybegynder
02. marts 2005 - 19:22 #5
Yier ;)