Avatar billede donnieb Nybegynder
02. marts 2005 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hent en database fra en anden server?

Hvis jeg på en side har:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/database.mdb")

Hva skal jeg skrive for hente en database fra www.etellerandet.dk? I stedet for den server som selve siden ligger på?
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2005 - 12:22 #1
det kan du ikke - access er ikke en serverdatabase og du kan bl.a. derfor ikke connecte til den på tværs af servere.
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2005 - 12:23 #2
Det tætteste du kan komme på er noget a la dette; http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=136&tech_id=1
Avatar billede donnieb Nybegynder
03. marts 2005 - 10:02 #3
Okey så har jeg et nyt spørgsmål: Hvad er det billigste webhotel der udbyder mulihed for ASP og Accsess?
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2005 - 13:12 #4
b-one eller cliche gætter jeg på
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. marts 2005 - 13:16 #5
som begge sux ... vælg www.unoeuro.com i stedet ... bedre service, flere komponenter m.m. desuden har du mulighed for at anvende access og mySQL som du du selv behager (og mysql databasen kan du connecte til fra et andet webhotel da den bliver angivet med en url og ikke localhost som den gør det ved fx b-one).
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2005 - 15:08 #6
hvorfor lukker du og beholder point? forklaring ønskes ellers ser jeg mig nødsaget til at melde det som misbrug.
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2005 - 18:47 #7
hermed anmeldt
Avatar billede donnieb Nybegynder
20. maj 2005 - 18:47 #8
Hvis ikke der svares på mit spørgsmål eller de svar der bliver givet  ikke fører til en løsning for mig gives der ikke point!
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2005 - 11:07 #9
både svar 1 og svar 2 kan ikke være meget mere korrekte - der findes 1 og kun 1 løsning på dit database-problem og den bliver angivet ligesom der kommer svar på de billigste webhoteller og derfor kan jeg ikke se hvorhenne du ikke kan bruge løsninger...

men lad nu det ligge - det er blevet anmeldt, og når engang coadmin kigger forbi må det være op til ham/hende at vurdere.