Avatar billede pivsen Nybegynder
26. marts 2001 - 00:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min Pc\'er dør når jeg ser film på den

Jeg har lige bygget ny Pc\'er bestående af soltek bundkort, asus AGP V7700GeForce2 grafikkort, Pioneer 16X DVD /40 X CDROM & en del andre ting. Her er mit spørgsmål.
Når jeg ser DVD eller DIVx film på min Pc\'er så kører den et stykke tid men så lige pludselig går den fast eller resetter af sig selv. Jeg har hentet en opdateret driver til mit grafikkort men det har ikke hjulpet, er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dette problem så vil jeg blive en glad mand.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. marts 2001 - 01:08 #1
Hvilken version af DirectX har du?

Hvilken styresystem?

Hvilken player bruger du?
Avatar billede pivsen Nybegynder
26. marts 2001 - 01:25 #2
Windows 98 første udgave
Jeg har prøvet at køre med DirektX V7.0a men har lige installeret 8.0 igår men har lige fået at vide i dag at der nogle problemer med den nye version.
Player V6.4.05.0809
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. marts 2001 - 01:29 #3
Måske kan det være 98 1st edition.

Alternativt prøv at hente nye codecs eller en helt ny player. Den har vi lige haft. http://www.eksperten.dk/spm/59525

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede makse Nybegynder
26. marts 2001 - 01:37 #4
Hvilken DVD afspiller bruger du?

Hvad angår DivX film, så prøv www.GdivX.com

Det kan også tænkes det er et problem med grafikkortet.
Læs evt. mere om GF2 på www.geforcefaw.com
Avatar billede pivsen Nybegynder
26. marts 2001 - 01:44 #5
Jeg har prøvet at køre Windows 98 2nd edition men det giver bare nogle helt andre problemer ( min internetforbindelse bliver meget langsom & det går jo ikke ). til spørgsmålet om hvilken DVD afspiller jeg bruger er svaret: AsusDVD 2000 V2.55
Avatar billede makse Nybegynder
26. marts 2001 - 01:53 #6
Fra www.geforcefaq.com

What DVD software can I use with my GeForce?

You can use any DVD software with the GeForce, but some software supports the GeForce\'s DVD acceleration features (Motion Compensation - MC) so that CPU utilisation is reduced while the DVD is playing.

PowerDVD 2.55 supports the GeForce\'s MC. A demo version can be downloaded at the following website, which now does support MC:
http://www.3dsl.com

WinDVD 2000 also supports GeForce MC, but you have to enable it in the registry.
http://www.inmatrix.com

To download DVD Genie, a program which will allow you to enable the MC support easily. You can download a demo of WinDVD 2000 at this website:
http://www.intervideo.com

Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 02:44 #7
hvis du har problemer med player og ikke codec, så download Global DIVX ... den er vildt meget hurtigere end medie playeren og et godt alternativ.
kan køre film på 266-300 maskiner uden at det hakker ..
Avatar billede pivsen Nybegynder
26. marts 2001 - 02:56 #8
Det vil jeg prøve med det samme & så får vi at se hvordan det går. tak til jer der har prøvet at hjælpe mig indtil videre !!
Avatar billede pivsen Nybegynder
27. marts 2001 - 04:46 #9
Jeg har nu prøvet at se ca.10-15 min. film med den nye DiVX player & der er sket det samme som med Windows medie player så jeg ved stadigvæk ikke hvad jeg skal gøre for at løse mit problem.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
27. marts 2001 - 11:33 #10
så er det ikke playeren men dine codecs/windows der skriger til himlen.
Avatar billede pivsen Nybegynder
28. marts 2001 - 04:29 #11
Jeg har nu prøvet at hente divXcodecsv433 men jeg har stadigvæk det samme problem, er der noget andet jeg kan gøre som måske kan hjælpe ?
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 17:13 #12
Prøv at lukke alle programmer du har kørende i baggrunden.
CTRL-ALT-DELETE, kun systray og explorer skal være tilbage.
Avatar billede pivsen Nybegynder
01. april 2001 - 05:52 #13
Jeg har fundet en fejl i Bios\'en & har nu set 2 hele film uden at min pc\'er er brudt ned en eneste gang. En stor tak til alle der har bidraget med at forsøge at løse mit problem, jeg er førstegangs bruger af Eksperten & det har været en positiv oplevelse.