Avatar billede blaatand Nybegynder
01. marts 2005 - 23:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sort/Hvid tv-out på et Gainward6600GT

Jeg var i dag nede for at købe et nyt gfx kort, men det Club 3d som jeg havde set på havde de ikke hjemme, så i stedet tilbød de mig et Gainward 6600GT Golden Sample til samme pris, og det tog jeg så imod. Mit probleme med dette kort, er dog at når jeg kører den over tv-out til mit tv, kommer der sort/hvid skærm på tvet.

Ting som er værd at bemærke:

- Problemet opstår kun når man har installeret drivere til kortet, jeg har prøvet med dem fra nvidia.com og 2 styks fra guru3d.com (en 66.xx og den allernyeste der ligger derinde). Alle de 3 drivere har problemet. MEN, fjerner jeg kortet fra enhedshåndtering, så vil kortet blive afinstalleret og starte i windows igen MED farver.
Så kan man så sige hvorfor installerer jeg disse drivers? Jo, jeg vil jo også gerne kunne bruge maskinen til at arbejde på, og som standard e der bare nada kraft i de drivers som er installeret via. Windows selv.

Konklution: Problemet må ligge i driversne, både de officielle og de nyeste på guru3d.com har dette problem.

Jeg vil utrolig gerne dette til livs, for at jeg ikke bliver nød til at aflevere kortet igen, for jeg finder nok ikke noget tilsvarende til 2000 kr.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
01. marts 2005 - 23:37 #1
Du kunne prøve med omegas drivere til nVIDIA?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
01. marts 2005 - 23:38 #2
http://hardware.gamespot.com/Story-ST-x-1474-x-x-x kan du hente den seneste. Jeg havde lidt probs med mit nVIDIA og - med denne driver kører det som smurt...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. marts 2005 - 23:43 #3
I nview:
Prøv at sætte signalformat på tv'et palB.
I samma billede kan du i nogle af driverne sætte Video-output formatet til Composite.

Prøv det.
Avatar billede blaatand Nybegynder
02. marts 2005 - 00:00 #4
Tonnybrandt: Den er sat til at køre Pal B, og har prøvet med NTSC M og Pal G også.

petkrug: Jeg ville prøve og downoade den omtalte driver, men man skal være registreret i alverdens databaser for at hente den på gamespot, findes der en alternativ side?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
02. marts 2005 - 00:03 #5
yes: http://www.omegadrivers.net/ - find nVIDIA og dernæst Windows 2000/XP i top-baren.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. marts 2005 - 00:15 #6
Har du ikke muligheden for at sætte Video-output formatet til Composite ?

Jeg kan ikke på mit gamle ti4200, men jeg ved at man kan gøre det på mange andre kort.
Avatar billede blaatand Nybegynder
02. marts 2005 - 00:19 #7
Prøvede de omtalte drivers, og de installerers ikke på systemet åbenbart.

tonnybrandt: Udmildbart har jeg ikke den mulighed nej :(
Avatar billede blaatand Nybegynder
02. marts 2005 - 00:55 #8
Har nu prøvet 6720 også, det er desværre samme problemer :(

Tror desværre dette måske er en indstilling på kortet et sted når man har installeret de nye drivers.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
03. marts 2005 - 10:26 #9
Prøv lige at studere de to tråde her:

http://eksperten.dk/spm/353576
http://eksperten.dk/spm/287496

De behandler i hvert fald problmerne med soth-hvid på TV.

(PS: Du har prøvet med det drivere der fulgte med kortet (altså fra Gainward)??)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
03. marts 2005 - 20:10 #10
Og se lige denne artikel: http://eksperten.dk/artikler/15
Avatar billede blaatand Nybegynder
04. marts 2005 - 02:52 #11
Faktisk er driverne der fulgte med på CDen de eneste jeg ikke har prøvet. Men jeg har haft hentet de drivers fra gainwards egen hjemmeside som de anbefaler.

Jeg hr kigget over de links du har postet, og ingen af dem beskriver et lignende problem. Tingene som er foreslåede er de ting som jeg allerrede har prøvet. :)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. marts 2005 - 07:52 #12
Ærgeligt - jeg er ved at være blank... Måske du kan finde hjælp på www.recordere.dk/forum/ i det område, der beskriver HTPC - de er ret hardcore til at løse disse her problemer. (beklager, at jeg ikke er kommet på det noget før!). Held og lykke med problemløsningen.