Avatar billede anneoghund Nybegynder
01. marts 2005 - 19:40 Der er 1 kommentar

Kan ikke åbne Winfinans

Når jeg nu prøver at åbne mit regnskabsprogram: Winfinans, kan det ikke åbnes. Jeg får fejlmeddelelsen: "Compile error in hidden module: Adgang". Jeg har prøvet at afinstallere programmet og installere det igen - stadig den samme fejl. Programmet har ellers tidligere virket udmærket på min computer.

Øvrige oplysninger: Jeg har fornyligt skiftet fra modemforbindelse til Webspeed. Jeg tænkte på om min computer evt. kunne være blevet hacket.
Avatar billede Stjannersen Praktikant
27. juli 2005 - 13:01 #1
Winfinans er afhængig af Microsoft Access. Access er afhængig af en række funktionsbiblioteker.
Når et Access program - efter at have virket fint - pludselig får sådan en fejl, skyldes det som regel at en af funktionsbibliotekerne er blevet ødelagt eller op/nedgraderet. Dette er typisk biblioteket for afvikling af Visual Basic kode.
Fejlen kan nogle gange rettes ved at starte et Office program (f.eks. Word) og gå op i menuen Hjælp|Detektér og reparer (eller hvad det hedder på dansk :-)) - så vil den bede om office cd'en - rette evt. fejl. Et voila.