Avatar billede huggebanden Nybegynder
01. marts 2005 - 18:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Der sker intet når jeg trykker på powerknappen

Når jeg trykker på powerknappen sker der ikke noget.. Hvad kan det skyldes? Jeg troede selv det skyldtes strømforsyningen, men da jeg satte en ny en i skete der heller ikke noget.
Avatar billede lamaduck Nybegynder
01. marts 2005 - 18:26 #1
har du checket ledningerne fra sluk og reset knapperne ellers kan det være noget med bundkortet/cpu
Avatar billede firebird Nybegynder
01. marts 2005 - 18:44 #2
Ledningen "power switch" skal være trykket hel til bundet på bundkortet (læs på bundkortets brugsanvisnin hvor hen), eller pcen starter ikke.
Avatar billede huggebanden Nybegynder
01. marts 2005 - 19:33 #3
ja den er trykket helt i bund, har også provet at teste om det var knappen der var noget galt med ved at forbinde de to metalsjovere på bundkortet som powerknappen er sluttet til. Det jeg gerne ville vide var om det kan være cpuen.. eller om der ville ske lidt når jeg trykker på powerknappen hvis cpuen var brændt af. Det er jo ikke så fedt at købe et nyt bundkort hvis det er cpuen den er galt med :)
Avatar billede lamaduck Nybegynder
01. marts 2005 - 20:16 #4
har du en anden computer du kan checke din cpu på?
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2005 - 20:48 #5
Har du kigget på Kontrolpanel > Strømstyring > Avanceret > "Når jeg trykker på afbryderknappen..."  Hvad er der valgt her?
Avatar billede lamaduck Nybegynder
01. marts 2005 - 21:08 #6
milter> skal man ikke kunne tænde pc'en for at se det ;)
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2005 - 21:59 #7
Øh jo, det har du nok ret i, lamaduck, læste det som at han ikke kunne slukke på den :(
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
02. marts 2005 - 09:09 #8
har du en strømtester, kan du måle om der kommer strøm fra forsyningen.
Avatar billede evex Nybegynder
02. marts 2005 - 18:43 #9
Først og fremmest skil den ad og se om tænd/sluk knappen er slået til. Ellers har du sikkert brændt din computer sammen..