Avatar billede megata Nybegynder
01. marts 2005 - 16:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem stationær & bærbar

Hej
Hvordan kan man lave et simpelt netværk, imellem en stationær og bærbar pc? kan det lade sig gøre men en RJ45? Hvordan ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. marts 2005 - 16:05 #1
Du skal da bruge et krydset netkabel. Samt sætte lidt netværk op.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
01. marts 2005 - 16:05 #2
Du skal have fat i et krydset netværkskabel, og så sætte en ipadresse på begge maskiner som ligger i samme segment, f.eks. 192.168.1.1 og 192.168.1.2
Avatar billede megata Nybegynder
01. marts 2005 - 16:09 #3
nå IP adresse :o så er det jo ikke simpelt mere.. jeg skal bare overføre gamle filer fra den ene til den anden... er der ikke en simpel måde?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
01. marts 2005 - 16:12 #4
Skal du lave noget med netværk kommer du ikke uden om IP adresser!!! Alternativt skal du købe et USB link kabel, men så svært er opsætningen af altså heller ikke!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. marts 2005 - 16:13 #5
Det er den simple måde. Men du skal have fat i et krydset kabel først. Alternativt er at bruge et medie, disketter, CD-rom, USB stick til at overføre filerne mellem de to maskiner.
Avatar billede megata Nybegynder
01. marts 2005 - 16:16 #6
jeg har ikke lige et krydset kabel læggende, jeg anskaffer lige et så prøer jeg i morgen, hvis det altså ikke kan lade sig gøre uden
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
01. marts 2005 - 16:20 #7
Det kan det ikke. Med mindre du køber en switch!
Avatar billede megata Nybegynder
01. marts 2005 - 16:33 #8
nu synes jeg ikke jeg forstod noget. Hvad skal jeg bruge så jeg kan veksle filer mellem de 2 computere? skal der også en switch til?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
01. marts 2005 - 16:34 #9
Nej enten et krydset kabel eller en switch og to alm. kabler!
Mente bare at det ikke kan lade sig gøre uden et krydset kabel, med mindre du har en switch!
Avatar billede megata Nybegynder
01. marts 2005 - 16:37 #10
okay... tak for hjælpen ... vender tilbage når jeg har et krydset kabel
Avatar billede lonem Nybegynder
02. marts 2005 - 15:10 #11
du kan også hvis du  køre på nettet samtidig med begge overføre via msn  det bruger jeg .
Avatar billede megata Nybegynder
02. marts 2005 - 15:59 #12
Nu har jeg koblet det 2 med et krydset kabel, men når jeg prøver at komme inde i c: på en af dem, får jeg kun mulighed for at logge på som Gæst, men heller ikke som Gæst kan jeg komme ind, for jeg skal indtaste password som jeg ikke lige ved hvad der er ... hvad gør jeg nu?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
02. marts 2005 - 17:15 #13
Går ud fra at det er windows XP!
Du skal ind i kontrolpanel->brugerkonti og aktivere gæstekontoen.
Avatar billede megata Nybegynder
02. marts 2005 - 18:06 #14
Tak til alle
Det lykkes
Her er et link til hvordan man laver et krydset kabel: http://www.rayheffer.com/crossover.shtml

The points goes to nheilbuth << kom med et svar :)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
02. marts 2005 - 18:09 #15
Takker