Avatar billede postkasse Nybegynder
01. marts 2005 - 15:01 Der er 5 kommentarer

instalering og opsætning af printserver

hej
jeg har købt en brugt HP jetdirect ex plus3 printserver.
der er desvære ikke noget software med til det.

på min bærbar som er trådløs køre jeg med win xp home og på min stationær pc bruger jeg alm. netværksledninger og win xp pro.

hvordan sætter jeg det til så min hp 720c printer virker på mit netværk og hvilken programmer skal jeg bruge.

den vil ikke udskrive en test side på min hp printer når jeg trykker på test knappen på printserveren, men vil gerne udskrive på en anden printer hvor der ikke er blæk i :-( jeg ved min hp printer virker på normal måde.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. marts 2005 - 20:39 #1
Kan være defekt.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. marts 2005 - 20:40 #2
Men du er nød til at finde en printer der vil skrive testsiden, for den side skal du bruge. På den står nemlig IP adressen som du skal bruge til at kontakte printserveren.
Avatar billede postkasse Nybegynder
03. marts 2005 - 06:51 #3
jeg vil se om jeg kan låne en anden printer så jeg kan få fat i den ip.
Avatar billede postkasse Nybegynder
04. marts 2005 - 23:50 #4
nu har jeg fået den ip som er 192.0.0.192
men jeg kan stadig ikke printe ud via netværk, kan det have noget at gøre med min router.

jeg har hørt jeg skal bruge noget der hedder telnet.
er det et program der er i win xp eller et jeg skal hente på internet, og hvad skal jeg gøre med det program ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. marts 2005 - 11:14 #5
Køre dit netværk samme IP range som printer-serveren, ellers virke den ikke.

Så må du sætte en fast ip på en klient, f.eks. 192.0.0.190, og så connecte til PS via en internet browser. Derinde kan du så ændre IP'en så den passer til dit eget IP-range. F.eks. 192.168.1.x eller hvad du nu bruger.