Avatar billede tullemor Nybegynder
01. marts 2005 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PowerPoint - Animation (skift ml to billeder)

Hej allesammen
Jeg sidder med en PowerPoint præsentation.

På det første slide har jeg et billede som vha den brugerdefinerede overgang/animation "Persienne" bliver afløst af et andet billede (som selvfølgelig ligger samme sted).

Mit problem er nu hvordan jeg laver en "uendelig løkke" så jeg kan få det første billede til at igen at afløse det andet billede osv... Dette skift skal fortsætte til jeg trykker på musen...

På forhånd tak,
Tullemor
Avatar billede falster Ekspert
01. marts 2005 - 15:21 #1
I menuen "Diasshow" punktet "Indstil diasshow..." kan du markere "Gennemses ved kiosk" eller "Gentag indtil ESC". Det er så tryk på Esc, der afbryder løkken og ikke tryk på musen. Men løkken kører.
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2005 - 19:46 #2
Hvis du mener om du kan skifte mellem to billeder et ubegrænset antal gange uden at skifte dias, så er svaret nej.

Men du kan løse problemet ved hjælp af et værtøj til at lave animerede gif'er. så kan du lave en animeret gif, af dine to billeder. GifBuilder er en mulighed.

En anden mulighed er at sætte billederne ind, og så animere dem mange gange på skift. Så kører de, indtil der ikek er flere animationer tilbage, og hvis du animerer fx 100 gange med hvert billede, og lader animationen vare fx 5 sekunder kan du vise dit dias i ca et kvarter uden at løbe tør for animationer.
Avatar billede falster Ekspert
02. marts 2005 - 09:47 #3
Det ser ud til, at jeg har misforstået det. Mit svar kræver to dias, så glem det.

Jf. ikrons kan jeg så bidrage med et bud på en - gratis - gifanimator: "Movies 13" - http://jansfreeware.com/
Avatar billede tullemor Nybegynder
28. april 2005 - 13:33 #4
Jkrons> du gav mig ikke et svar men du hjalp mig ved at sige at det ikke kan lade sig gøre i PowerPoint - drop et svar og få dine points :-)
Avatar billede jkrons Professor
28. april 2005 - 13:59 #5
:-)