Avatar billede darkwing Nybegynder
01. marts 2005 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Small business 2003

dav jeg har lige modtaget en server (Dell SC420), den kører SMS2003 og det virker umiddelbart, men jeg har dog et par spørgsmål.

1). Er det muligt at få serveren til at hente emails fra pop3 oftere end hver 15. minut?

2). eftersom jeg er tæt på at løbe tør for diskplads på c: kunne det være rart hvis jeg kunne flytte de directories der indeholder nye emails, bruger filer osv...

3). På klient computerne er der mere end én email konto der skal kontrolleres og det virker også fint med at hente email fra serveren. Men når klienten skal sende email virker det umiddelbart umuligt at vælge hvilken konto han vil sende den fra. Serveren vælger automatisk en som standart. Er det muligt at lave det om?

På forhånd tak.
Avatar billede mr.d Nybegynder
01. marts 2005 - 23:17 #1
1) Ikke med SBS2003 du er nød til at bruge et 3. parts proggram, feks. GFI som også er spam filter.
2) Bruger filer ??? Ligger de i en delt mappe på c: for det er nok det nemmeste at flytte. Men uddyb det lige....
3) Køre i mod exchange? hvis ja så kan der ikke vælges mellem afsendere på klienten kun på aerveren af admin. Alternativ er at bruge pop3 på de klienter som har disse behov eller.
Hvis bp har 3 post adresser så opret 2 nye brugere med de post adresser en til hver.
Giv BP ret til at læse og svare for de 2 nye brugere og tilføj dem i Outlook hos BP.
Avatar billede mr.d Nybegynder
04. marts 2005 - 10:43 #2
Kunne du bruge det ?
Avatar billede darkwing Nybegynder
04. marts 2005 - 17:47 #3
ja, men jeg er løbet ind i flere problemer, laver nyt spm