Avatar billede peterkornum Nybegynder
01. marts 2005 - 10:18 Der er 7 kommentarer

Sync. med en mappe på en anden computer på netværket

jeg har en maskine på mit job hvor indholdet bliver opdateret et par gange om dagen..... jeg vil gerne have at min bærbar automatisk kopiere indholdet af den mappe til en mappe på min bærbar.... (mappen indeholder excel filer og ikke andet!)

men jeg vil selvfølgelig helst ikke have at den melder synkroniserings fejl hver gang jeg logger på et andet netværk??? _(hvis punkt 1 overhovedet kan lade sig gørre??)
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2005 - 20:50 #1
Nu er synkronisering af mapper osv. en større omgang at forklare, men umiddelbart vil jeg mene at "rejsetaske" synkronisering på din bærebare er at foretrække.

Men istedet for at jeg skriver en hel masse "vrøvl" her:

Klik på start, klik på Hjælp og Support, skriv: synkronisering i søg feltet og du får alt hvad der har med dette at gøre, incl. rejsetaske
Avatar billede peterkornum Nybegynder
02. marts 2005 - 11:12 #2
det var også min oprindelige plan.... kunne huske funktionen fra tidliger operativsystemer, men kan ikke finde funktionen i win xp.... kan godt finde den under hjælp, men kan ikke finde mappen!!! kan heller ikke finde den under funktioner der endnu ikke er instaleret i windows???
Avatar billede peterkornum Nybegynder
02. marts 2005 - 11:23 #3
Har fundet den!!!

er der en måde man kan få den til at opdater hver hverdag kl 12 eks??
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2005 - 12:48 #4
Umiddelbart vil jeg sige nej, men jeg har ikke "investigeret" i det - kører selv en manuel synkronisering.

Men der kan helt sikkert laves en bat fil eller et script, som kan køres hver dag kl.12 - jeg ved bare ikke lige hvordan.
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2005 - 10:42 #5
fixet det ?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2005 - 17:12 #6
Jeg suser frem og tilbage med min 128mb usbnøgle og bruger programmet www.allwaysync.com som jeg har lagt på de maskiner jeg arbejder på.
Det er nemt og hurtigt.
Avatar billede haverslev Novice
20. juli 2005 - 23:55 #7
Kan spørgsmålet lukkes ?