Avatar billede skuumm Nybegynder
01. marts 2005 - 09:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VB script til søgning i EXCEL filer

Haves:
1 stk. Meget stort excelark
Alle interesante felter i arket indeholder tekst.

Ønskes:
Et VB script som åbner EXCEL arket og som bruger EXCEL's indbyggede søgefuntion til at finde forekomster af et givent ord.

Jeg har styr på at åbe og lukke ark, og jeg kan også lave løkker der gennemgår arket, men det må være muligt at benytte EXCELs indbyggede søge funktion... Men hvordan ? any hints ?
Avatar billede kov Nybegynder
01. marts 2005 - 14:35 #1
Har du prøver Find??

Dim c As Range
Set c = Activesheet.Range("a1:a500").Find("tekst", lookin:=xlValues)
Avatar billede skuumm Nybegynder
01. marts 2005 - 17:13 #2
hæng på. tester
Avatar billede skuumm Nybegynder
02. marts 2005 - 10:27 #3
Det er vist historien om skoven og træerne.

TAK for hjælpen