Avatar billede gigs Nybegynder
01. marts 2005 - 01:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opera, Firefox etc. kan ikke læse min side

Hej eksperter

Jeg har et irriterende problem. Jeg har lavet en side i php, men den vil kun læse ind i ie. I andre browsere kommer der ikke andet frem end symbolet man normalt ser når et billedet ikke kan læses ind.

  Jeg har læst lidt om at andre browsere end ie er meget følsom over for uafsluttede tags som <table>, <td> og <tr>. Kan dette være tilfældet her. I så fald hvad vil I foreslå at jeg gør? Det skal med det samme siges at min side fylder næsten 2000 linier og der er ubeskriveligt mange af netop disse 3 tags. Jeg skulle mene, at de er afsluttet ordenligt, men man er selvfølgelig aldrig helt sikker. Desuden bliver nogle af tags'ne udskrevet af phpkode, hvilket gør det besærligt både for Dreamweaver og for mig at læse igennem om antallet af f.eks. <td> og </td> er ens og om de står i den korrekte rækkefølge i forhold til de andre tags.

  Hvis der er en anden løsning på problemet eller hvis dette ikke er problemet vil jeg meget gerne høre et svar.

På forhånd tak - Jens
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. marts 2005 - 04:51 #1
Du kan prøve at validere din side
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. marts 2005 - 06:03 #2
smid et link til din side.
Avatar billede gigs Nybegynder
01. marts 2005 - 10:39 #3
http://www.traveler.dk/jens

Hvad mener du med at validere den??
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
01. marts 2005 - 10:51 #4
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
01. marts 2005 - 11:00 #5
du har i hvert fald en fejl omkring den tabel der indeholder din form, du mangler en <tr>......

Der kommer iøvrigt 4 fejl og 45 advarsler, hvis du tjekker din html kode med html tidy, som kan fåes som plugin til Firefox.....
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2005 - 12:07 #6
<ole>

Din server sender dokumentet med følgende Mime: 'image/jpeg' ... og så _skal_ det jo gå galt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede gigs Nybegynder
01. marts 2005 - 16:48 #7
Ole:

Kan du specificere det lidt nærmere. Jeg har dette tag under <head>. Skal der rettes i det?
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Jeg benytter bla. også php'en til at uploade og behandle jpegs. Har det noget med dette at gøre?

Hvad skal jeg rette?

Mvh Jens
Avatar billede gigs Nybegynder
01. marts 2005 - 23:38 #8
Jeg fandt et andet header tag jeg havde liggende i en anden fil. Jeg aner simpelthen ikke hvorfor jeg har lagt det dér, men nu er det i hvert fald væk og den virker igen. Hvis Ole og mungojerrie lige smider et svar vil jeg dele pointene retfærdigt ud...

Tusind tak. Det var virkeligt dejligt at få det ud af verden. Det er virkeligt her eksperterne sidder :)

Mvh Jens
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
02. marts 2005 - 07:19 #9
nej tak til point, dem har ole_bole vist fortjent
Avatar billede gigs Nybegynder
28. marts 2005 - 22:35 #10
Hvis I ikke svarer kan jeg jo ikke give jer point og eftersom i hjalp med at løse problemet synes jeg det er syndt i ikke tager imod dem. Hvis I ikke svarer lukker jeg spørgsmålet.

- Tak for hjælpen