Avatar billede zrednaz Nybegynder
01. marts 2005 - 00:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af s/h-laserprinter

Hej

Jeg er begyndt at kigge lidt på billige laserprintere, da min Epson Stylus Color 400 efterhånden er ved at gå mig på nerverne, ligesom alle andre inkjetprintere, jeg nogensinde har ejet. ;-)

Jeg er faldet over Brothers nye model HL 2030 - den ser meget lækker ud... Problemet er bare, at jeg ikke har kunnet finde nogen kopipatroner til denne model på markedet. Ikke fordi de originale er hammerdyre eller noget (450 kr. for 2500 sider), men det er nok stadig værd at overveje.

Kommentarer til dette - ville det være et godt køb?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. marts 2005 - 08:17 #1
Brother er ikke det dårligste du kan få gnerelt, kender en der har haft en i 3 år, og den kører bare. Den model du refererer til er, som du selv siger, ny og dermed er der ikke nået at blive udviklet noget kopiprodukt, men det er der sikkert om tre måneder.
Avatar billede zrednaz Nybegynder
01. marts 2005 - 10:56 #2
Det er jo fint nok. Så længe der er mulighed for, at kopiprodukter engang kommer på markedet, så er det godt nok for mig. Jeg frygtede lidt at Brother måske var begyndt at tage patent på tonerteknologien, siden printeren var så billig. Det opdagede jeg nemlig til min rædsel, der var tilfældet med min hp 3820-inkjet.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. marts 2005 - 12:19 #3
har jeg ikke hørt noget til, men du kan jo spørge hvor du plejer at købe toner/blæk.
Patenter plejer ikke at være en hindring for udvikling af kopiprodukter :-) Ellers er der det der hedder parallelimport, som som kan reducere priserne lidt. hvis jeg var dig ville jeg prøve at finde nogen anmeldelser af produktet, f.eks. på hardwareonline.dk (ved ikke om de har nogen endnu, ellers foreslå det!)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. marts 2005 - 14:25 #4
har lige fundet ud af der er en anmeldelse af den i datatid i denne måned. den ser ud til at være ok, specielt til de penge!(<1000,-)
Avatar billede zrednaz Nybegynder
02. marts 2005 - 16:33 #5
Hehe, det lyder jo godt nok. Brother 1430 modtog i hvert fald den ene anbefaling efter den anden, så man kan jo nok også regne med, at efterfølgeren er god.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
03. marts 2005 - 08:56 #6
Takker for point og ønsker held og lykke. Bliver fristet til selv at købe en! Eneste ulempe er nedkølingen tager lidt tid på den iflg. artiklen, men den støj er til at leve med.