Avatar billede hriis Nybegynder
25. marts 2001 - 20:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til netværk win 2k

Hej
Kan ikke få netværk immellem win 2k og win 95 maskine til at virke. Bruger hub men ikke router. Begge pcér kan se sig selv i netværket, men ikke hinanden. Jeg har prøvet at pinge, og får en 10043 fejl på win95 pc.
Avatar billede cstern Nybegynder
25. marts 2001 - 20:57 #1
installer IPX/SPX og Netbeui på begge maskiner. (indstillinger for Netværk i kontrolpanelet)
Avatar billede snowball Novice
25. marts 2001 - 21:00 #2
Rename nedenstående filer, genstart PC\'en og prøv så igen!

Vdhcp.386
Vip.386
Vnbt.386
Vtcp.386
Vtdi.386

Læs evt. mere på http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q140/9/03.asp

Snowball
Avatar billede hriis Nybegynder
25. marts 2001 - 21:30 #3
Nu har jeg gjort begge dele, og får stadig samme fejl...
Avatar billede makse Nybegynder
25. marts 2001 - 21:36 #4
Har du installeret netkortsdriveren på Win95 PC\'en?

Se efter i enhedshåndtering, om der evt. er konflikter eller problemer med en enhed.
Avatar billede hriis Nybegynder
25. marts 2001 - 21:38 #5
Networksdriveren er korrekt installeret og enheden fungerer.
Avatar billede makse Nybegynder
25. marts 2001 - 21:44 #6
Her er en anden mulighed.

Har du en mappen windows\\ws2backup? Hvis du har, så læs følgende.

Start i DOS mode.
Gå ind i windows\\ws2backup mappen, og kør \'ws2backup\'
Avatar billede hriis Nybegynder
25. marts 2001 - 21:47 #7
Den har jeg ikke. Hverken på win 95 eller win 2000 maskinen.
Avatar billede tera Nybegynder
25. marts 2001 - 21:49 #8
prøv at installer netbeui!!!
Avatar billede hriis Nybegynder
25. marts 2001 - 21:52 #9
Er gjort. Det hjalp ikke rigtigt.
Avatar billede tera Nybegynder
25. marts 2001 - 22:11 #10
Har du muligheder for at sætte coax (BNC)netværk?
Avatar billede makse Nybegynder
25. marts 2001 - 22:16 #11
Avatar billede hriis Nybegynder
26. marts 2001 - 10:38 #12
28298 giver desvære ikke løsningen. Hvad er coax netværk?
Avatar billede tera Nybegynder
26. marts 2001 - 15:04 #13
Coax: Det er den gamle netværksløsning, før TP rigtigt kom på market. Jeg vil gå ud det er TP (twist & pair) du bruger!!
Coax har et rundt stik og skal bruge terminatorer i hver ende af kablet!!
Avatar billede makse Nybegynder
26. marts 2001 - 17:02 #14
Kan du pinge 127.0.0.1? Hvis ikke, er dit kort defekt.

Ellers så prøv at fjerne TCP/IP protokollen i netværksegenskaber, og installer den igen.

Hvis dette ikke virker, så prøv at fjerne alle netværksprogrammer i tilføj/fjern - windows installation. Husk at skrive diverse indstillinger ned.
Avatar billede hriis Nybegynder
27. marts 2001 - 09:16 #15
ok. Nu har jeg geninstalleret det hele. Jeg kan nu pinge 127.0.0.1 på begge maskiner. Hvis jeg derimod lader dem pinge hinanden, får jeg følgende fejl: \"Ikke adgang til vært\" Jeg har oprettet en workgroup, og har sikret mig at dens navn er det samme i begge PC´er. Jeg kan se workgroupen i beggge pc´er, men der vises kun pc´en selv. Jeg fatter ikke hvad der kan være galt....
Avatar billede tera Nybegynder
27. marts 2001 - 10:33 #16
Har du tændt for hub´en??
Bruger du de rigtige (ikke X´et) kabler??
Avatar billede tera Nybegynder
27. marts 2001 - 10:34 #17
Laver netkortende konflikt med andet hardware??
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 11:59 #18
Prøv at installere NetBEUI protokollen.
Avatar billede hriis Nybegynder
27. marts 2001 - 14:51 #19
Jeg bruger ikke x kabler og ja, hubben er tændt! Der er ingen konflikter at se. Alt virker tilsyneladende upåklageligt, bortset fra at der ikke er hul igennem! SKulle det være nødvendigt med netbeui? Er det ikke bare en anden protokol end tcp/ip?
Avatar billede cstern Nybegynder
27. marts 2001 - 14:57 #20
Åheh, du skrev da i starten (25/3 21.30) at du havde prøvet at installere NetBEUI og IPX/SPX som jeg foreslog eller hvad? Det er ikke bare en anden protokol. Det er nødvendigt for at dele et MS netværk (men ikke til internet adgang).
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 14:58 #21
NetBEUI plejer at virke bedre end TCP/IP.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. marts 2001 - 14:58 #22
(korrektion: Nogen gange nødvendigt). Har dog vist sig ofte at løse denne type problemer.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. marts 2001 - 15:00 #23
TCP/IP er (primært) til internet networking (WAN) (herunder TCP/IP printere), hvor de andre protokoller er til LAN.