Avatar billede ockholm Nybegynder
28. februar 2005 - 21:43 Der er 12 kommentarer

skærm vil ikke tænde efter udskiftning af cpu..

please help ! jeg har lige skiftet min cpu ud med en noget mere støjsvag cpu..(tr2-m3 se) da jeg så startede maskinen op igen ville skærmen ikke tænde. er der nogen der kan hjælpe mig please..
Avatar billede kenp Novice
28. februar 2005 - 21:46 #1
Sikker på at duhar sat Køler og CPU ordentligt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2005 - 21:55 #2
starter windows i dt hele taget? (kan du høre start melodien?)
Avatar billede kenp Novice
28. februar 2005 - 22:00 #3
John -> jeg har forsøgt at få dig på min msn og icq liste men du har ikke svaret... (sorry for spam)
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2005 - 22:04 #4
Kan du komme i BIOS ? hvis nej, har du kontrolelret at kortet sidder rigtigt og helt ned i sokkelen ?
Avatar billede ockholm Nybegynder
28. februar 2005 - 22:19 #5
Nej jeg kan ikke høre nogen start melodi
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2005 - 22:23 #6
Jeg vil holde en en "fassbier" på at din CPU eller nogle af dine andre enheder ikke virker, men da det er CPU´en du har udskiftet satser jeg 95% på den,en mulighed er naturligvis at du har skubbet til ram eller grafikkort
Avatar billede ockholm Nybegynder
28. februar 2005 - 23:12 #7
Dette indlæg er lavet af min far, og jeg er lige kommet hjem, så har en stor rettelse, CPU'en er ikke skiftet ud!, men køleren på CPU'en. Det skal siges, at vi havde stor besvær med at få den gamle køler af, og at vi skruede bundkortet fri, eller næsten fri, da vi opdagede at det ikke var nødvendigt. Derefter skruede vi det i igen, satte alle stik ordentlig i, fik taget den gamle køler af, og satte den nye på. Derefter monterede vi en ekstra ekstern køler, som vi tilsluttede i en strømforsyning på motherboardet med teksten "systemfan". Derefter satte jeg grafikkort osv ordentligt i, og fik sat sidebeklædningen på. Tilsluttede så strømforsyningen og tændte computeren. Den starter fint op, køleren kører og det hele lyder fint, men skærmen vil ikke tænde. Den forbliver på stand-by. Men lige så snart jeg hiver skærmstikket ud af graffikkoret, tænder skærmen og fortæller mig at jeg skal tjekke kablet. Har prøvet at genstarte CPU'en ved at flytte på jumperne, tænde computeren, og derefter sætte dem på plads igen, virkede ikke. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2005 - 23:21 #8
Jeg tror du har beskadiget CPU´en enten ved fysisk vold eller forkert indstilling . Er det en AMD CPU vi taler om ?
Avatar billede ockholm Nybegynder
01. marts 2005 - 07:37 #9
Ja det er en AMP CPU.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2005 - 09:30 #10
Og hvis det så er Athlon modellerne er den uhyre skrøbelig, har du ikke mulighed for at teste med en anden CPU, pas på den futter af på få sekunder uden køler
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:21 #11
noget feedback måske ?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 08:47 #12
Stadig problemer ??