Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
28. februar 2005 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

styring af hastighed

Jeg har et netværk af computere. men problemert er at de har samme udgang til nettet, findes der et program eller en måde hvorpå man kan give den hver i sær en udgangs hastighed som du ikke må overskride.

på forhånd tak
Avatar billede antikat Nybegynder
28. februar 2005 - 19:56 #1
http://www.netlimiter.com/ er et program som skal installeres på hver computer og kan ikke styres centralt.. med den kan du bestemme en bestemt hastighed..
Avatar billede thaufer Nybegynder
28. februar 2005 - 19:58 #2
Nu skriver du ikke hvorvidt du benytter dig af linux/bsd eller windows, men jeg gaar ud fra at du bruger windows. Selv benytter jeg linux, og her er ganske gode muligheder for at begraense saadanne ting, ved hjaelp af QoS (Quality of Service) som er direkte integreret i nyere linux kerner.

Skal du opnaa samme effekt paa windows er mit umeldbare gaet at du skal lege med QoS i en Windows Server, sandsynligvis 2000 og op.
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
28. februar 2005 - 20:39 #3
jo jeg er windows bruger, og programmerne strækker sig fra win98 til xp så jeg regner med at det programmet netlimiter skulle kunne klare de.
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
06. april 2005 - 17:57 #4
lukker