Avatar billede butthead Nybegynder
24. oktober 1999 - 19:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ip når jeg er online ??

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde oplysninger om hvilken Ip adr. jeg får tildelt af min ISP når jeg logger på nettet ?? PPPd må vel raportere det til systemet eller kernen et eller andet sted, eller lig.

Jeg har kigget "/dev" & "/proc" & "/var/log" igennem for at se om der var noget der på en eller ande måde relaterede til det, men det jeg har fundet har ikke indeholdt oplysningerne !!

Butthead
Avatar billede bubby Nybegynder
24. oktober 1999 - 21:16 #1
skriv ping og så dit computernavn... så tror jeg nok at du får den...
Avatar billede beaviz Nybegynder
27. oktober 1999 - 12:46 #2
Kommandoen:

ifconfig ppp0
(eller bare ifconfig)
viser opsætningen af ppp0...

Din egen IP adresse står i a.b.c.d:
inet addr: a.b.c.d
Avatar billede butthead Nybegynder
27. oktober 1999 - 17:22 #3
bubby >> Når jeg Ping'er min computer via computernavnet, så får jeg kun min ip på netkortet !!

beaviz >> Jeg takker for hjælpen, og du får her med de 30 Points

Butthead