Avatar billede 2hard2get Nybegynder
28. februar 2005 - 14:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kundekartotek i en database

jég skal bruge en database som kan følgende

Oprette

Navn
Adresse
By
Post nr.
Tlf.
Mobil.

Jeg skal kunde vælge om kunde feks. har købt bil, båd eller campingvogn.

Jeg skal kunne søge på feks alle kunder i post nr 5000 - 5999 og derefter printe dem alle ud på labels.

Er der nogen der har et sådant program eller ved i hvor jeg kan hente det.

Hvis ikke, hvilket program skal jeg så bruge.

Det er tanken at jeg kun skal bruge databasen lokalt på min PCer, men det gør da ikke noget hvis den kan bruges på nettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2005 - 15:02 #1
Umiddelbart vil jeg anbefale dig at bruge MS Access. Det må være ret nemt at
lave den database du efterspørger i Access.

Og hvis du har MS Office i Professional udgave, så har du programmet.

Eller spørger du efter om nogen vil lave Access applikationen for dig ?
Avatar billede 2hard2get Nybegynder
28. februar 2005 - 15:51 #2
Ved du om der evt. findes en guide til hvordan jeg kan lave den i Access.

Jeg har lige siddet og prøvet og det virker rimlig enkelt, men kan finde ud af det hele kan jeg se.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
28. februar 2005 - 18:46 #3
Jeg har et færdigt program der køre på en Paradox database du kan se det på
http://www.night.dk/kunde.htm