Avatar billede Halløj1 Nybegynder
28. februar 2005 - 13:33 Der er 7 kommentarer

Jeg tror det er host filen!

Hej

Jeg har et problem med et lille netværk. Der er 5 pc'ere som ikke kan se deres egen hjemmeside. Jeg mener tidligere at have stødt på ligende problem hvor der så blev rettet i host filen. Men jeg kan ikke huske hvad det er man retter. Er der nogen derude der kan hjælpe.
På fohånd tak
/BB
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2005 - 13:38 #1
hvor ligger deres de hjemmesider ?
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
28. februar 2005 - 13:41 #2
Den bliver hosted ude i byen et sted.
Jer har siddet og kigget lidt på eksperten. ´Det er vidst nok noget med at jeg skal sætte noget i DNS som hedder forward lookup. Men jeg er ikke helt sikker!
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2005 - 13:48 #3
har du egen DNS server da ? men det burde ikke være nødvendigt at skulle ændre i host filen (hvis du ikek kan se siden uden at rette i host filen, kan andre jo sikkert heller ikke uden at skulle rette i ders host filen, opg det er jo netop det DNS skal klare for en)
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
28. februar 2005 - 13:50 #4
hmm..
ja de har en sbs der er sat op med dns.
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2005 - 13:58 #5
ok, og deres interne domæne navn er det samme som det de har ude i byen ?

Oret en A record med den externe IP adresse på siden der hoster deres hjemmesider
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
28. februar 2005 - 14:01 #6
det skal jeg prøve, tak for dit hurtige svar!
kanon forum
:o)
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2005 - 14:04 #7
men dette burde kun være nødvendigt såfremt at de kører med samme domæne navn, ellers bør du se om DNS forwarders er sat op (gøres under properties for DNS server snap inn)