Avatar billede mundt Nybegynder
28. februar 2005 - 09:25 Der er 5 kommentarer

Server.MapPath i Consol applikation

Jeg har lavet en konsolapplikation hvor jeg bearbejder diverse txtfiler. Da applikationen skal køre på en webserver har jeg brug for at få applikationen til selv at finde en angivet mappe. Jeg har fundet ud af at dette kan lade sig gøre men Server.MapPath(str). Server objektet er ikke tilgængeligt i min konsolapplikation, men hvis jeg laver et ASP.Net projekt i VS.NET er Server objektet tilgængeligt. Hvordan får jeg fat på Server objektet i konsolapplikationen?
Avatar billede brisom Nybegynder
02. marts 2005 - 19:44 #1
Det kan du ikke... Hvis du skal bruge Server objektet, skal din applikation afvikles via IIS'en... Altså som et web projekt eller en webservice.
Avatar billede mundt Nybegynder
03. marts 2005 - 08:32 #2
Ok - er der ikke et andet objekt man kan bruge til formålet, eller skal man f.eks. bruge miljøvariabler?
Avatar billede brisom Nybegynder
03. marts 2005 - 08:38 #3
Hmmm... det skal jeg ikke lige kunne sige... i så fald vil jeg nemlig også gerne vide det...

Men prøv at kigge i System.IO namespacet... det kan være der er noget der, der er spændende...
Avatar billede mundt Nybegynder
24. marts 2005 - 21:10 #4
Jeg har løst problemet ved at benytte miljøvariabler i stedet - men tak for hjælpen anyhow |:-)
Avatar billede brisom Nybegynder
25. marts 2005 - 16:26 #5
kan du ikke lige poste din løsning?
Vil gerne se hvordan du har gjort...