Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 16:00 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Google problemer!

Jeg har fået problemer med at bruge google..!
Hver gang jeg søger i IE får jeg disse resultater med:

http://www.chump.dk/google.gif

Dog crasher browseren 8 ud af 10 gange..!
Det er kun IE der får disse resultater med, men også NS og FF crasher ved brug af Google.

Jeg har fundet dette link:
http://www.gmailforums.com/lofiversion/index.php/t2157.html

Som lader til at beskrive mit problem!
Jeg har prøvet at søge på de nævnte søgemaskiner og får samme resultater som på Google.

Jeg startede et spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/594921

Men troede blot at det var lidt simpel adware.. Dog blev ingen løsning fundet.. Derfor starter jeg nu et nyt spørgsmål med en mere præcis beskrivelse..!

Håber nogen kan hjælpe..!
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 16:03 #1
Jeg har lagt mærke til en ting... når jeg søger på test ser min url sådan her ud

http://www.google.dk/search?hl=da&q=test&meta=

det gør din ikke
Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 16:03 #2
Rettelse: http://www.gmailforums.com/lofiversion/index.php/t2157.html
Beskriver ikke MIT problem, men nærmere HVOR jeg har problemer..!
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 16:04 #3
hmmm.. okay det tror jeg ikke betyder noget:)
Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 16:04 #4
Rigtigt..! Men.. Hvad er det mon der er skyld i det?
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 16:08 #5
Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 16:12 #6
Den har jeg godt nok kigget på.. Men det lader ikke til at min mail fejler noget.. Men hvis du siger det.. :P Så prøver jeg den da lige..!
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 16:14 #7
Jeg har et bud mere på hvordan vi kan finde frem til problemet hvis ikke det hjælper ellers må vi se om TonnyB kender problemet:)
Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 16:18 #8
Fedt..! :) Den scanner stadig..! Og jeg skal til fødselsdag om en halv time..!
Så jeg er først tilbage i aften eller i morgen..!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. februar 2005 - 16:37 #9
Jeg kender ikke problemet, men fandt denne side, som måske kan give en forklaring:
http://www.monstercommerce.com/pr-googlesearch-appliance.asp

Har du været inde og vælge de sprog fra hvilke du vil have resultater vist ?
Har du lavet noget speciel opsætning af Gmail ?

Jeg har helt standard opsætning af begge og har ikke de problemer, du har.
Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 22:04 #10
Jeg har dansk og engelsk som mine valgte sprog..!
Og jeg bruger slet ikke Gmail.. :)

klap, den gik ikke med værktøjet..!
Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 22:05 #11
klap, iereg.zip har virkelig taget livet af min computer! :P Den er gået fra 45 sek i opstarten til noget der ligner 1½ minut!
Avatar billede pizzaria Nybegynder
27. februar 2005 - 22:06 #12
rettelse.. K-A-L-P :P
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 22:08 #13
to sekunder.. skal lige genstarte så kommer jeg med et langskud:o)
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 22:17 #14
Det meget mystisk.. mit bud ville være at søge efter skjulte dll filer.. men først kig i dit c: drev og se hvad du har af mærkelig sager der... evt nogen af disse?

R.exe
urlhstry.cdx
urlhstry.fpt
urlhstry.dbf
win32ioct1.txt
Avatar billede pizzaria Nybegynder
28. februar 2005 - 11:30 #15
Jeg tror nærmere jeg har den endelige løsning...
format c:
Det lader til at være den eneste løsning med windows..!
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. februar 2005 - 14:13 #16
Jeg skal starte med at indrømme, at dette er spredehagl (for nu at bruge et godt tonnybrandt-udtryk), men da der ikke er mere systematiske forslag, kunne det måske kaste noget lys på problemet. Jeg er ikke helt overbevist om at der intet snavs er på dincomputer, så jeg følgende:

Vi kan prøve at køre en Dll-compare og se om den finder noget:
1. Hent dette program:
http://download.broadbandmedic.com/DllCompare.exe
eller
http://www.fbeej.dk/Programmer/DllCompare.exe

2. Kør programmet og klik på at den skal scanne *.* yderst til højre. Klik herefter på Run Locate.com og vent et kort øjeblik (der kommer en meddelelse med blå skrift: "Completed the scan - click compare to continue").

3. Klik nu på Compare og vent lidt - denne gang tager det nok et par minutter

4. Når den er færdig med at lede ("completed" med blå skrift), kan du klikke på "Make a Log of what was Found". Nu spørger programmet om du vil se log'en - svar ja og kopier log'en herind i dit næste svar.
-----------------------------------
Hvis Dllcompare ikke finder noget, så prøv den her:
Hent lige silentrunner her:
http://www.silentrunners.org/Silent%20Runners.vbs

Kør programmet og læg log-filen herind (den lægger sig i samme mappe som silentrunner programmet ligger i).
Avatar billede pizzaria Nybegynder
28. februar 2005 - 14:38 #17
*    DLLCompare Log version(1.0.0.125)
Files Found that Windows does not See or cannot Access
*Not everything listed here means you are infected!
________________________________________________

C:\WINDOWS\SYSTEM32\cdplay~1.man  Mon 20 May 2002  20.27.00  A..HR            749    0,73 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\d3f818~1.sys  Sun  2 Jan 2005  16.28.10  ..SHR            56    0,05 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\kgygaavl.sys  Sun  2 Jan 2005  16.28.10  A.SH.          1.890    1,84 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\logonu~1.man  Mon 20 May 2002  20.27.08  A..HR            488    0,48 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ncpacp~1.man  Mon 20 May 2002  20.27.00  A..HR            749    0,73 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\nwccpl~1.man  Mon 20 May 2002  20.27.00  A..HR            749    0,73 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\sapicp~1.man  Mon 20 May 2002  20.27.00  A..HR            749    0,73 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\window~1.man  Mon 20 May 2002  20.27.08  A..HR            488    0,48 K
C:\WINDOWS\SYSTEM32\wuaucp~1.man  Mon 20 May 2002  20.27.00  A..HR            749    0,73 K
________________________________________________

2.274 items found:  2.227 files (9 H/S), 47 directories (2 H/S).
Total of file sizes:  436.139.769 bytes    415,93 M

Administrator Account =  True

--------------------End log---------------------
Avatar billede pizzaria Nybegynder
28. februar 2005 - 14:40 #18
Er der desuden nogen der har en idé om hvorfor min computer er blevet uendeligt lang tid om at boote efter jeg har brugt iereg.zip fra fbeej.dk..?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. februar 2005 - 14:49 #19
Jeg ser ikke noget snavs i din dllcompare-log. Jeg kan ikke svare på dit sidste spørgsmål, men for mig at se peger det efterhånden i retning af at et sfc-scan eller en repair kunne være på sin plads. Men prøv lige med silentrunner først.
Avatar billede pizzaria Nybegynder
28. februar 2005 - 14:52 #20
sfc-scan prøvede jeg lige.. Meeeen men men.. Nu tror min maskine pludselig at den kører XP Prof..! Selvom den er en home edition..! Derfor kan sfc ikke gøre sit arbejde ordentligt..
Avatar billede pizzaria Nybegynder
28. februar 2005 - 14:53 #21
Så som jeg tidligere nævnte.. Jeg ender nok med endnu en formatering..
Det er også næsten 2 heeele måneder siden sidst..! :P
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 15:21 #22
pizzaria... du kan starte med et geninstallere IE nu vi skyder med spredhavl):
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 13:27 #23
pizzaria er du stadig frisk? har lige opfanget noget i et andet spørgsmål vi bør prøve.
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 13:30 #24
Kalp: Hvis det er silentrunners du tænker på, så har den allerede været foreslået for brugeren:
kommentar: ejvindh 28/02-2005 14:13:28
Kommentar: ejvindh 28/02-2005 14:49:16

:-)
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 13:32 #25
ihh hehe ejvindh find lige en løsning:o)
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 13:36 #26
Det er jo ikke så nemt, når brugeren vælger at formatere ;-)

Men du kan da fint prøve at køre den i det andet google-spørgsmål, og se om den finder noget. :-)
http://www.eksperten.dk/spm/595977
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 13:41 #27
Det vil jeg prøve... abonner lige på det hehe hvis nu jeg ikke helt forstår den:)
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 16:14 #28
pizzaria: Hvis din computer stadig lever, så kan du i denne tråd se nogle råd til hvordan du kan løse det:
http://www.eksperten.dk/spm/595977
(fra Kommentar: ejvindh 08/03-2005 14:26:31)

ellers vil jeg opfordre dig til at få lukket spørgsmålet. Enten ved at bede om et svar fra dem du synes har hjulpet dig videre i dit problem, eller ved selv at lægge et svar du accepterer.
Avatar billede pizzaria Nybegynder
11. marts 2005 - 13:56 #29
Hey igen!
Så er problemet løst.. Dadadaaaam!
Og vinderen er:

FORMAT C:

Jeg så ingen anden udvej..! Hvis nogen føler at de vil have ponit, så smid et svar og sig til..! :)

Ellers, mange tak for de mange svar!
Avatar billede pizzaria Nybegynder
20. marts 2005 - 00:23 #30
Den hidtil bedste løsning:
Droppede min PC og købte en 15'' Powerbook! <3