Avatar billede euka-menthol Nybegynder
27. februar 2005 - 13:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DDR eller SD (Ram)

Hey, jeg kunne godt tænke mig at vide, om man nogen steder kan se om det er SD eller DDR ram jeg har i min computer. Kan ikke huske hvad jeg har sat i ;-)

Inde i "Denne Computer" står der bare 512 mb ram!
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 13:19 #1
Jeg burde lege i bios lidt oftere... men der ville jeg kigge :)
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2005 - 13:25 #2
Ellers kan du hente Everest fra lavalys det kan fortælle dig om det er SD eller DDR ram.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
27. februar 2005 - 17:19 #3
link til lavalys (everest) som screem brille henviser til.:!

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 01:44 #4
hvis du havde skrevet hvilken cpu du har i og lidt om comp tror jeg de fleste herinde kunne komme med et godt bud :-) ellers som kalp skriver din bios kan fortælle dig det.
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2005 - 02:04 #5
Det er ikke sikkert BIOS kan fortælle det, men everest kan.
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 10:24 #6
hvad snakker du om ??? selvfølgelig kan bios fortælle det, enten står det i den sorte bios skærm når du starter comp eller også kan du se dine ram indstillinger inde i bios. og derfra konstatere hvilken ram der er i maskinen.
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2005 - 10:31 #7
Boozo har flere maskiner der ikke fortæller om det er SD eller DDR ram i BIOS.
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 10:34 #8
euka-menthol>> har du fundet ud af det?
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 11:13 #9
brille så er du da nok den eneste der har det :-) har nok samlet de første 100 computere de sidste par år og har aldrig oplevet jeg ikke kunne se i bios hvilken ram der var i maskinen.

så enten så tjaa brille eller også er det sådan nogle færdige maskiner du har fra packardbell/amitech o.s.v. men på bambus maskiner kan jeg ikke forstille mig man ikke kan se i bios hvilken ram der er i og eftersom han skriver:
Kan ikke huske hvad jeg har sat i ;-)" må man gå ud fra det er en maskine han selv har bygget.
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 11:16 #10
kan da godt være der ikke lige står DDRRAM eller SDRAM med store fede bogstaver men ud fra de oplysninger man plejer at få i bios og med bare en lille bitte smule forstand på comp burde det ikke være det store problem at konstatere hvilken ram der er i maskinen :-)
Avatar billede euka-menthol Nybegynder
28. februar 2005 - 17:33 #11
Ja, tak for hjælpen det var DDR ram!