Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 09:27 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg en kaldender til mig hjemmeside?

Hej, jeg er ny her på eksperten, så jeg håber dette indlæg er kommet i den rette kategori.

Jeg har brug for en kalender til mig hjemmeside. En kaldender hvor jeg kan skrive månedens aktiviteter i.

Det må også gerne være muligt at "rette" i kalenderen når jeg ikke lige sidder ved mig egen computer?

Nogen som kan hjælpe/guide mig lidt? :)
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 09:30 #1
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 09:31 #2
http://www.asp.dk/sources.asp?mode=view_source&tech_id=1&id=1913

Hvis du søger på kalder er der lidt andre også:)
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 09:38 #3
Måske den forkerte kategori.  ;)
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 09:39 #4
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 09:46 #5
ok, takker. Jeg kigger lige på sagerne.

Hvilken kategori skulle den have været i? :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. februar 2005 - 10:05 #6
Kigger lige med, har været på udkig efter en god kalender i 13687 år :)
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 10:10 #7
Hvis det skal være PHP skal den i PHP kategorien, ASP i ASP kategorien, og javascript i ...... ;)
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 10:20 #8
okay...

Du har vel ikke flere gode liks? PT kan jeg ikke få nogle af dine forslag til at virke :|
Sikkert bare mig der fucker det op
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 10:23 #9
Nu ligger det sådan at de første 2 er ASP, den jeg smed er PHP.
Hvad skal du bruge?
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 10:26 #10
Jeg skal blot bruge en simpel kalender som kæreste og jeg kan rette i på arbejdet osv. Om det er PHP , ASP, JAVE eller alm. HTML er næsten lige meget, bare jeg kan finde ud af det ;)
Avatar billede diggerx Nybegynder
27. februar 2005 - 10:41 #11
Er det en fiks og færdig kalender du leder efter?
prøv http://kalender.tdconline.dk/logind.php?id=1&returnURL=%2F
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 10:42 #12
Tja, så virker den jeg smed link til vel udemærket.
Har lige testet den af selv.
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 12:02 #13
Hmm, jeg kan bare ikke få dem til at virke. F.eks. melder den en fejl i linje 276 , senere en fejl i linje 797. Mener det er i kalender.asp og/eller config.asp
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 12:06 #14
Hvad er det du skal bruge, ASP eller PHP?
Hvilken server kører du på?
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 12:08 #15
Hvad er det du skal bruge, ASP eller PHP?

Aner det ikke?

Hvilken server kører du på?

Har en side hos B-one hvis det siger dig noget. Aner ikke hvilke servere de benytter men de skulle understøtte både php4 og ASP
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 12:18 #16
Har du prøvet den jeg foreslog?
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 12:28 #17
Her er dit link.

http://www.easilysimplecalendar.com/download.php

Og så står der det her:

DO THIS FIRST! The trial version requires a 'decoder' to run and there are two 'decoder' types available. Click here to download and run the test scripts that will determine if your server meets the requirements to run the trial version and which version you should obtain.

Når jeg henter den (et slags test program af ens server, ser det ud til) melder den fejl når jeg kører den efter den er blevet uploadet
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 12:46 #18
Smid dette i en fil og kald den phpinfo.php
Upload og post link til filen her.

<?php
phpinfo();
?>
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 12:57 #19
ok,,, det må lige blive lidt senere så :)
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 13:01 #20
Godt så. Den vil vise om du overhovedet kan køre PHP.
Når vi ved det er det hele lidt nemmere.  ;)
Avatar billede bette-arne Nybegynder
27. februar 2005 - 15:56 #21
Rart at du vil hjælpe.

Her er den så: http://www.osterhurup-openair.dk/test/phpinfo.php
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2005 - 16:48 #22
Så er den klar.
Du burde kunne køre den kalender. Har du kørt install filen? (efter du har skrevet db oplysninger i config filen)
Avatar billede backside Nybegynder
04. marts 2005 - 23:42 #23
Hvad siger du, spinder det?
Avatar billede backside Nybegynder
10. marts 2005 - 18:06 #24
Avatar billede bette-arne Nybegynder
10. marts 2005 - 21:57 #25
Jeg fik det til at virke, langt om længe, men har lige været en smut på ferie, derfor har jeg ikke svaret tilbage.

Du får naturligvis dine point, tak for hjælpen :)