Avatar billede ford-fan Nybegynder
27. februar 2005 - 04:20 Der er 13 kommentarer

Min ene Harddisk vil pludselig formaters?

Hej allesammen
jeg har siddet og arbejde på min hjemmeside utrolig længe og har selvføldig ik taget nogen backup, lige pludselig så skriver compen at jeg skal kører checkdisk på mit G drev hvor hjemmesiden ligger på, allerede der begyndte alarmklokkerne at ringe og jeg prøvede at få kopieret min side over på et andet drev, men den skrev at den ikke kunne læse filerne. så prøvede jeg lige at genstarte og så kunne jeg ik engang gå ind på mit G drev. den skrev at G drevet ik var formateret?? og om jeg ville formatere det nu.

her er mit spørgsmål så, Hvordan kan jeg redde min hjemmeside?
er det overhovedet muligt eller skal jeg finde jagtgeværet frem og gøre en ende på min comps elendige liv?

Hilsen Anders
Avatar billede ford-fan Nybegynder
27. februar 2005 - 04:25 #1
hov glemte at nævne, at jeg IKKE har formateret den endnu i håbet om at der kan gøres et eller andet
Avatar billede fommy Nybegynder
27. februar 2005 - 05:52 #2
Det lyder meget som din harddisk der er ved at stå af. Jeg havde en der gjorde det samme og døde kort efter, men der er håb endnu. Du kan vha. GetDataBack gendanne dine filer og kopiere dem til en anden disk inden den dør helt.

Du finder programmet her: http://www.runtime.org/gdb.htm
Det koster dog lidt grunker, men hvis dine data er meget vigtige for dig, så er der jo kun et valg.
Avatar billede ford-fan Nybegynder
27. februar 2005 - 06:36 #3
jamen så snart jeg trykker på G drevet i denne computer kommer den frem med at den skal formateres...kan programmet stadig bruges?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. februar 2005 - 12:14 #4
Der er en mulighed for at programmet kan bruges alligevel, da det arbejder på et meget lavere niveau end windows gør.

Er g: drevet en fysisk harddisk eller blot en af flere partitioner på den samme harddisk ?
Avatar billede ford-fan Nybegynder
27. februar 2005 - 15:57 #5
det er en fysisk harddisk den arbejder på det nu så er spændt på at se hvor meget der kommer frem
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. februar 2005 - 16:26 #6
Ok, jeg krydser fingre for success.

Hvis ikke det lykkes skal du nok downloade en diagnostics diskette fra producenten af harddisken. Jeg havde held til at redde en harddisk i fredags med powermax, der efter 2 timer fandt en fejl på den og fixede den.
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 01:33 #7
Prøv at kigge efter et Recovery program på http://www.tucows.com der ligger en del gratis programmer hvis du søger på "recovery"

Jeg fandt da et for et års tid siden da jeg formaterede min 30 GB hd ved en fejl igennem linux jeg fik hentet ca. 75% tilbage af tabt data kan ikke lige huske navnet men der ligger en del du kan prøve...
Avatar billede ford-fan Nybegynder
06. marts 2005 - 15:32 #8
hov havde glemt at lukke spørgsmålet..i må lige bære over med mig da jeg er ny herinde...det der Getdataback virkede fint og kunne faktisk få ALT mit data tilbage...havde desværre bare ik plads nok til overs så måtte nøjes med det vigtigste...men fik da min hjemmeside igen..mange tak til Fommy
Avatar billede ford-fan Nybegynder
06. marts 2005 - 15:35 #9
hvordan lukker jeg og giver points til Fommy?
Avatar billede colabund Nybegynder
06. marts 2005 - 15:48 #10
Bed tonnybrandt om at lægge et svar, så kommer der en menu nederst hos dig, som du skal bruge.
Fx lægger jeg dette som et svar, men da det ikke kan bruges til noget i dit oprindelige spm, skal du afvise det som svar.
Venlig hilsen en Transit-fan...  ;)
Avatar billede colabund Nybegynder
06. marts 2005 - 16:14 #11
"Bed fommy om at lægge et svar"...  ikke tonnybrandt, det gik lige stærkt nok...
Avatar billede ford-fan Nybegynder
06. marts 2005 - 16:56 #12
jamen så skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg får ham til det hehe...er totalt spasser til denne portal..men det kommer nok før eller siden
Avatar billede colabund Nybegynder
06. marts 2005 - 19:23 #13
skriv et indlæg: "Fommy, smid et svar, så du kan få dine points, og dette spm kan lukkes..."
Hvis så fommy ikke svarer i løbet af et par dage, lægger du selv et svar, accepterer dette og får dermed lukket tråden.