Avatar billede bjornhart Nybegynder
26. februar 2005 - 20:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problem med downloading af filer indeholdende specialtegn

Hej eksperter

Jeg er ikke helt sikker på det er den rigtige kategori jeg er havnet i, men nu prøver jeg. Jeg har en hjemmeside som kører på en apache webserver med php installeret. Fra hjemmesiden er det
muligt at downloade filer vha. af et link ex.

<a href="hjælp.doc">hjælp</a>

Problemet er at jeg ikke kan downloade filen fordi der er et "æ" i filnavnet. Det samme er tilfældet hvis filnavnet indeholder "ø" og "å".

Hvordan klarer jeg det?
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
26. februar 2005 - 21:17 #1
hvorfor ikke bare holde sig væk fra de tegn ? evt bruge aa ae oe i stadet
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2005 - 13:59 #2
<ole>

Ja, og så kunne vi skrive 'g' i stedet for 'p' og 'q' i stedet for 'f' ... og så slipper vi også uden om al det vrøvl med dårlig stavning, Piza-undersøgelser og et fælles sprog  ;o)

bjornhart >> Hvilken Mime (Content-type header) sender du filerne med?

/mvh
</bole>
Avatar billede bjornhart Nybegynder
27. februar 2005 - 19:51 #3
olebole >> ja nu spørger du om noget jeg ikke ved. Det er bare et almindeligt link til eksempelvis en excel eller word fil.
Avatar billede bjornhart Nybegynder
24. november 2011 - 08:48 #4
lukker