Avatar billede martintin Nybegynder
26. februar 2005 - 17:26 Der er 6 kommentarer

Logitech trådløs tastatur stopper windows i opstarten

Win 98 SE - fuldt opdateret
Installeret Logitech Cordless Desktop Express - trådløs tastatur og mus.

Problemet er at opstarten (boot) går i stå ved Win98 billedet.
Hvis man så piller tastaturstikket (PS/2) ud, så kører opstarten videre !.  og både mus og tastatur fungerer upåklageligt bagefter. Stikket sættes i igen umiddelbart efter at at man kan høre opstarten fortsætter.

Kan nogen greje den ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2005 - 18:11 #1
prøv at geninstallere Win98 igen.
Avatar billede martintin Nybegynder
26. februar 2005 - 18:21 #2
bevares programmer og indstillinger intakte under sådan en geninstallering ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. februar 2005 - 19:05 #3
Flere muligheder:

Klask [ESC] ved eller lige før det der &%¤£%& (bandeord) Win98 Logo - så ka' du måske se/læse hvad der sker.

Boot op i "fejlsikker" tilstand [F5] og vælg Logføring. (eller hvad det nu hedder?)
Efter det så kig i denne log (hvor er det nu at den ligger?) for at se/læse hvor det går galt.

I Win98's Enhedshåndtering - slet "Tastur" og/eller "Mus" og genstart. Win98 vil så lægge ny driver ind...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2005 - 19:06 #4
ja, i modsætning til de nyere OS sker der ikke noget.
Avatar billede martintin Nybegynder
26. februar 2005 - 19:32 #5
det trådløse tastatur virker ikke før windows er startet så jeg har ingen mulighed for at styre/bestemme noget under opstarten !

Jeg har forsøgt at slette både mus og tastatur i enhedshåndtering og de blev også fint installeret igen uden problemer men opstarten hænger stadig fast indtil jeg piller ved tastaturstikket.

retaxes> genindstallering skal jeg lige tage mig mod til mig, hvis ikke andet virker - måske vælger jeg istedet at leve med problemet, indtil jeg tager mig sammen og lægger en XP på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2005 - 20:04 #6
ok